Prijs voor ambitieuze jonge horecamanagers ingesteld

Datum nieuwsfeit: 12-07-2001
Koninklijk Horeca Nederland

Persbericht 12 juli 2001

Prijs voor ambitieuze jonge horecamanagers
Koninklijk Horeca Nederland Master Award

WOERDEN - 12 juli 2001 - Koninklijk Horeca Nederland stelt een nieuwe prijs in voor recent afgestudeerden aan de Hoge Hotelscholen: de winnaar krijgt het collegegeld van een opleiding Master in Hospitality Management vergoed door Koninklijk Horeca Nederland. Dit jaar is gekozen voor het Masterprogramma van de Hoge Hotelschool Den Haag in samenwerking met de Erasmus Universiteit Rotterdam.

De brancheorganisatie voor de horeca wil met deze Koninklijk Horeca Nederland Master Award ambitieuze, veelbelovende studenten stimuleren door te studeren voor een Mastergraad. Tevens hoopt Koninklijk Horeca Nederland dat meer afgestudeerden aan de hoge hotelscholen zullen kiezen voor een carrière in de Nederlandse horeca. De prijs wordt dit najaar al voor het eerst uitgereikt.

Koninklijk Horeca Nederland is warm pleitbezorger voor een hoogstaande Masteropleiding voor de gastvrijheidsectors. De bedrijfstak horeca is volop in ontwikkeling en heeft strategische managers nodig die in staat zijn dat proces actief richting te geven. De prijs past in het beleid van Koninklijk Horeca Nederland om waar mogelijk de kwalitatieve en kwantitatieve instroom in de horeca te bevorderen.

De prijs zal jaarlijks door Koninklijk Horeca Nederland worden uitgereikt aan de afgestudeerde van dat jaar aan één van de erkende HBO Hotelscholen, die zich als beste manifesteert als een gedreven, moderne manager van gastvrijheid in spe. De kandidaten moeten uitdrukkelijk het voornemen hebben om een carrière te starten in of ten behoeve van de Nederlandse gastvrijheidbranche. Iedere Hoge Hotelschool kan jaarlijks één kandidaat voordragen voor de prijs.

Voor meer informatie:
Ans Groenewegen, hoofd Communicatie en Persvoorlichting, tel. 0348 - 489 457