Zinvol Beleggen, kerkelijke deelname aan Oikocredit

Datum nieuwsfeit: 12-07-2001
Kerken in Aktie

Zinvol beleggen

Om in landen in het Zuiden ontwikkelingen op gang te brengen is een flinke dosis initiatief en creativiteit vereist. Daarnaast is er geld nodig. Aan initiatief en creativiteit hebben kleine ondernemers in het Zuiden geen gebrek, maar aan geld wel degelijk. Omdat lokale banken hen beschouwen als niet-kredietwaardig, worden zij buitengesloten van krediet waarmee zij hun bedrijfje, en daarmee hun inkomsten, zouden kunnen verbeteren.

Oikocredit gelooft wèl in de capaciteiten van deze mensen en verstrekt daarom leningen aan groepen in ontwikkelingslanden, door middel van gelden die particulieren en kerken opbrengen. Plaatselijke gemeenten en diaconieën van de Samen op Weg-kerken kunnen via Kerken in Aktie deelnemen aan Oikocredit.

In de opnieuw uitgebrachte folder "Zinvol beleggen - kerkelijke deelname aan Oikocredit" leest u meer over het werk en wat de mogelijkheden zijn om Oikocredit te steunen.