PSA Peugeot Citroën en Toyota tekenen intentieverklaring

AutoRai

29-6-2001

Samenwerking PSA en Toyota

Op 12 juli a.s. zullen PSA Peugeot Citroën en Toyota Motor Corporation in Brussel een intentieverklaring ondertekenen, waarin wordt vastgelegd gezamenlijk een platform te ontwikkelen en produceren voor een nieuw model in het A-segment.

Het nieuwe model zal vooral worden ontwikkeld met het oog op de Europese markt. Beide directies noemen kostenreductie als belangrijkste voordeel. Eveneens zeer belangrijk is het feit dat de samenwerking beide fabrikanten in staat stelt om maximale aandacht te besteden aan zowel de standaard veiligheidsvoorzieningen als aan milieuvoorzieningen.

PSA gaat hiermee verder op ...

Bent u abonnee? Klik hier om uw wachtwoord op te geven.
Wilt u nu snel binnen tien minuten abonnee worden? Klik dan hier.

Klik hier om het volledige persbericht te lezen