Milieudefensie blokkeert Esso-benzinestation

Bron: Milieudefensie
Milieudefensie

Esso, stop destroying the climate! Milieudefensie blokkeert Esso-benzinestation

Amsterdam, 13 juli 2001 --- Vijftig actievoerders van Milieudefensie blokkeren op dit moment Esso Pompstation De Buunderkamp, langs de A12 richting Arnhem. Het moederbedrijf van Esso, ExxonMobil, voert actief campagne om de onderhandelingen over het tegengaan van klimaatverandering (Kyoto-protocol) te frustreren. Met deze blokkade roept Milieudefensie Esso op het probleem van klimaatverandering serieus te nemen. In zeventien landen voeren milieuorganisaties campagne tegen Esso. Met deze actie sluit Milieudefensie zich hierbij aan. Aanstaande maandag beginnen in Bonn de internationale klimaatonderhandelingen.

De actievoerders, in leeftijd variërend van ...

Bent u abonnee? Klik hier om uw wachtwoord op te geven.
Wilt u nu snel binnen tien minuten abonnee worden? Klik dan hier.

Klik hier om het volledige persbericht te lezen