Onbekende laat 2000 nertsen ontsnappen in Neer

Datum nieuwsfeit: 14-07-2001
Bron: Politie Limburg-Noord

Politiebericht Venlo 14-07-2001
Mediabericht 14 juli (extra bericht)

NEER - 2000 nertsen ontsnapt

NEER - De politie heeft zaterdagmiddag assistentie verleend bij het vangen van ongeveer 2000 nertsen bij een bedrijf aan de Roggelse Dijk. De dieren waren ontsnapt doordat iemand een groot aantal kooien had geopend. Een chauffeur van een voederwagen zag rond half 1 nertsen over het terrein lopen en waarschuwde de eigenaar, een 33-jarige inwoner van Neer. Deze bemerkte vervolgens dat er honderden dieren waren ontsnapt. De eigenaar wist binnen korte tijd ongeveer 25 kennissen op te trommelen die, samen met een aantal medewerkers van de tevens gewaarschuwde politie en brandweer, de dieren wisten te vangen. Het is op dit moment nog niet bekend wie de kooien heeft geopend. De politie heeft inmiddels een onderzoek ingesteld om zo mogelijk de identiteit van de dader te achterhalen.