Nieuwsbank

Schrijft, screent en verspreidt persberichten voor journalistiek, search en social media. Hét startpunt om uw nieuws wereldkundig te maken. Ook voor follow-ups, pitches en korte videoproducties.

Business Intelligence voor uitgeverijen en content providers

Datum nieuwsfeit: 16-07-2001
Bron: Ingezonden persbericht
Zoek soortgelijke berichten
Ingezonden persbericht

PERSBERICHT

Business Intelligence voor uitgeverijen en content providers

Sybase Industry Warehouse Studio for Media verbetert het rendement van de marketingactiviteiten voor papieren en elektronische uitgaven.

Maarssen, juli 2001 - Met Sybase Industry Warehouse Studio (IWS) for Media introduceert Sybase een specifiek op uitgeverijen en kabelmaatschappijen gerichte oplossing voor business intelligence. Het systeem verbetert het rendement van zowel de marketingactiviteiten als dienstverlening en geeft inzicht in actuele trends op de markten van abonnees en adverteerders.

Uitgeverijen van dagbladen en tijdschriften combineren deze uitgaven steeds vaker met elektronische uitgaven en diensten via internet en de TV-kabel. Een brede blik op abonnees, adverteerders en prospects waarmee via verschillende kanalen contact wordt onderhouden, is dan essentieel. Eén van de eerste gebruikers van Sybase Industry Warehouse Studio for Media is North Sea Media Group, uitgever van 21 dagblad- en tijdschriftentitels. Het bedrijf zal met IWS for Media een enterprise datawarehouse ontwikkelen dat zowel een oplossing voor Customer Relationship Management (CRM) als een systeem voor de analyse van bedrijfprestaties, demografische gegevens en de profielen van grote groepen abonnees, adverteerders en prospects omvat.

IWS for Media omvat een compleet systeem voor Customer Relationship Management (CRM). Daarmee wordt het gedrags- en besluitvormingsprofiel van abonnees en adverteerders vastgelegd. Het systeem kan daarvoor gebruikmaken van bestaande databases en biedt uitgebreide analyse-instrumenten om relaties aan te leggen tussen bijvoorbeeld consumentengedrag, demografische achtergronden en levensstijl. De resultaten daarvan maken gerichte en gespersonaliseerde marketingacties mogelijk voor zowel bestaande abonnees en adverteerders als voor prospects in deze doelgroepen.

Als de profielen van abonnees gedetailleerd in kaart zijn gebracht, kan adverteerders een duidelijk beeld worden geschetst van het bereik van de uitgave in bepaalde marktsegmenten en de verwachting die een opdrachtgever van een advertentieplaatsing mag hebben. IWS for Media registreert bovendien de resultaten van speciale edities, webactiviteiten en andere specifieke uitgaven. Ook dat levert heldere argumenten op voor het behoud van bestaande en de acquisitie van nieuwe adverteerders.

Van relevante (prospect)adverteerders kan Sybase Industry Warehouse Studio for Media de plaatsingsactiviteiten in de totale advertentiemarkt vastleggen. De analyse van die gegevens geeft inzicht in de ontwikkeling van advertentiemarkten en -categorieën, zodat daarop met gewijzigde of nieuwe productformules vroegtijdig kan worden ingespeeld.

Ed Efchak, vice president marketing van North Sea Media Group, vindt het vooral van belang dat de medewerkers de beschikking krijgen over één uniforme 'tool' voor alle facetten van business intelligence. Dat zal volgens hem niet alleen leiden tot lagere implementatie- en opleidingskosten, maar ook tot een snelle acceptatie van het te ontwikkelen systeem.

Meer informatie over IWS for Media is te vinden op www.sybase.com/bi.

Sybase Business Intelligence Division
De Sybase Business Intelligence Division ontwikkelt en levert geïntegreerde datawarehouse- technologie en infrastructuren voor business intelligence. De divisie werkt daarbij samen met toonaangevende partners op dit gebied. De oplossingen vinden vooral toepassing in de financiële dienstverlening, bij credit card maatschappijen, in de gezondheidszorg, de telecommunicatie-industrie en bij internetbedrijven. De belangrijkste producten van de Sybase Intelligence Division zijn Industry Warehouse Studio's voor analytische CRM-toepassingen in specifieke industrietakken, Adaptive Server IQ Multiplex voor hoogwaardige datawarehousing en het recent geïntroduceerde seePower, waarmee de analyseresultaten dynamisch in beeld worden gebracht.

Sybase
Sybase ontwikkelt hoogwaardige software-oplossingen die gebruikers op ieder moment en overal ter wereld toegang geven tot alle relevante bedrijfsinformatie. E-Business speelt in de oplossingen een essentiële rol. Met het toonaangevende Sybase Enterprise Portal, de oplossingen voor mobiele en draadloze toepasssingen en de oplossingen voor verschillende verticale markten, behoort Sybase tot de grootste onafhankelijke softwarebedrijven ter wereld.

Voor meer informatie:
Sybase Nederland B.V., Jeannette Bakker, marketing manager, telefoon: 0346-558409
of Presscom PR & Marketing B.V., telefoon 030-6051415, e-mail: (L.T.vrugt@inter.NL.net)

Meer informatie over Sybase is ook te vinden op het Web: www.sybase.nl of www.sybase.com

reageer via disqus

Nieuwsbank op Twitter

Gratis persberichten ontvangen?

Registreer nu

Profiteer van het gratis Nieuwsbank persberichtenfilter

advertentie