STE gaat hard optreden tegen cliëntenremisiers

Datum nieuwsfeit: 16-07-2001
Bron: Stichting Toezicht Effectenverkeer
Stichting Toezicht Effectenverkeer

16 juli 2001

De Stichting Toezicht Effectenverkeer gaat hard optreden tegen cliëntenremisiers die zich niet houden aan de voor hen geldende wettelijke bepalingen en regelingen zoals vastgelegd in de Wet toezicht effectenverkeer 1995 (Wte 1995) en de Nadere Regeling toezicht effectenverkeer 1999 (NR '99) van de STE.

Cliëntenremisiers zijn vrijgestelde effecteninstellingen die uitsluitend cliënten mogen aanbrengen bij onder toezicht staande effecteninstellingen of beleggingsfondsen. De
cliëntenremisiers/tussenpersonen mogen bijvoorbeeld geen effectenorders van deze cliënten doorgeven of gelden van cliënten onder zich houden. In de praktijk blijkt dat cliëntenremisiers zich niet altijd aan deze regels houden. Handhaving ...

Bent u abonnee? Klik hier om uw wachtwoord op te geven.
Wilt u nu snel binnen tien minuten abonnee worden? Klik dan hier.

Klik hier om het volledige persbericht te lezen