Nieuwsbank

Schrijft, screent en verspreidt persberichten voor journalistiek, search en social media. Hét startpunt om uw nieuws wereldkundig te maken. Ook voor follow-ups, pitches en korte videoproducties.

Start campagne wasmiddelindustrie 'Doe maar 40'

Datum nieuwsfeit: 17-07-2001
Bron: Ingezonden persbericht
Zoek soortgelijke berichten
Ingezonden persbericht

Campagne wasmiddelindustrie 'Doe maar 40' van start met TV-spots

Op maandag 17 juli as. wordt een vervolg gegeven op de in 2000 gestarte campagne 'Doe maar 40'. Net als in 2000 zullen gedurende vier maanden reclamespots worden uitgezonden. Hierin wordt de consument opgeroepen om te gaan wassen op 40ºC. De campagne is geïnitieerd door de Nederlandse Vereniging van Zeepfabrikanten (NVZ) waarin de Nederlandse wasmiddelenfabrikanten zijn verenigd. Voor meer informatie over de Europese campagne kunt u terecht op de Europese website van de Code: www.washright.com/nl. Voor meer informatie over de NVZ: www.nvz.nl

Was op 40ºC al goed schoon
Wasmiddelen en wasmachines zijn de afgelopen decennia zo sterk verbeterd dat de was tegenwoordig al op 40ºC goed schoon wordt, daar waar vroeger 60ºC of zelfs 90°C nodig was. Normaal bevuilde was wordt nu dus op 40ºC al goed schoon. Uit onderzoek is echter gebleken dat de Nederlander zijn wasmachine nog vaak op 60ºC instelt. En dat terwijl het mogelijk is zowel het milieu als de eigen portemonnee te sparen!

Europese campagne van wasmiddelfabrikanten
Deze campagne maakt deel uit van een Europese campagne waarbij de gezamenlijke Europese wasmiddelfabrikanten zich vrijwillig hebben gecommitteerd aan de volgende doelstellingen voor een mindere belasting van het milieu in 2002:
5% minder energieverbruik,
10% minder wasmiddelenverbruik,
10% minder verpakkingsmateriaal en
10% minder biologisch slecht afbreekbare stoffen.

De campagne is in 1998 van start gegaan. In de eerste fase van de campagne is de consument vooral geïnformeerd over hoe milieubewuster te wassen. In de praktijk betekent dat: wassen op de laagst aanbevolen temperatuur, wassen met een volle trommel, doseren volgens de wasvoorschriften en minder verpakkingsmateriaal gebruiken. Op de verpakkingen van wasmiddelen zijn symbolen gezet die de consument hiertoe aanzetten.
Met de nieuwe TV-campagne wordt een bijdrage geleverd aan het bereiken van een daadwerkelijke en duurzame gedragsverandering: het instellen van de wasmachine op 40ºC.

Voor meer informatie: Mr. J.H. Burema, directeur NVZ

reageer via disqus

Nieuwsbank op Twitter

Gratis persberichten ontvangen?

Registreer nu

Profiteer van het gratis Nieuwsbank persberichtenfilter

advertentie