Tech Data Europe benoemd 3 nieuwe Vice Presidents

17-07-2001

Tech Data Europe benoemd 3 nieuwe Vice Presidents

München, 17 juli 2001
Tech Data Europe heeft drie nieuwe Vice Presidents benoemd in het kader van een algeheel harmonisatieproces van haar managementstructuur.

Traudl Dawidowitsch is benoemd tot Vice President Accounting & Controlling Europe, en als zodanig verantwoordelijk voor het financiële beheer en de administratieve controle van alle financiële, IT- en logistieke activiteiten van Tech Data in heel Europa.

Jürgen Wendt wordt Vice President/Treasurer Europe, en zal verantwoordelijk zijn voor de financiering en het valutabeheer van de Europese Groep. Daarnaast treedt hij op als communicatiefunctionaris voor belangrijke banken en financiële instellingen.

Thomas Jescheck is benoemd tot Vice President Enterprise Systems, verantwoordelijk voor geïntegreerde en geharmoniseerde IT-systemen in alle Europese ondernemingen en in het bijzonder voor het SAP-systeem van de ondernemingen.

De benoemingen maken deel uit van het voortdurende proces van harmonisatie en integratie van bedrijfsprocessen in alle Tech Data bedrijven over de hele wereld. Volgens Graeme Watt, President Tech Data Europe, vormen zij een belangrijke stap in dit proces.

"Deze promoties weerspiegelen het belang van elk van de individuele functies, en de impact die zij hebben voor onze business. Traudl, Jürgen en Thomas zijn sleutelfiguren binnen ons managementteam, en zullen allemaal een belangrijke rol gaan spelen in de voortdurende harmonisatie van processen die momenteel overal bij Tech Data Europe plaatsvindt."

Watt geeft aan dat dit proces Tech Data tot een nog sterkere onderneming zal maken, en voordelen zal opleveren voor al haar dochterondernemingen in Europa. "Door onze processen te standaardiseren zullen we in staat zijn verdere efficiencyverbeteringen door te voeren, en verdere kostenbesparingen te realiseren. Dat zal de hele organisatie ten goede komen en ons in staat stellen een nog sterkere gecentraliseerde basis te bieden aan al onze 22 werkmaatschappijen in Europa."

Traudl Dawidowitsch was voorheen Director Corporate Risk Management in Europa. Zij kwam in 1987 bij Computer 2000, en heeft sinds die tijd verschillende financiële sleutelposities bekleed, waaronder de functie van hoofd financiële administratie bij de Duitse dochter van Tech Data, en functies op het gebied van corporate financial control en accountancy op het hoofdkantoor van de onderneming in München.

Voormalig Director Corporate Treasury Europe, Jürgen Wendt, kwam in 1992 bij Computer 2000 AG als Corporate Treasurer en is sinds die tijd verantwoordelijk voor de Europa-brede financiering van de onderneming. Voordat hij bij Tech Data kwam, bekleedde hij verschillende financiële sleutelposities bij Deutsche Bank, Siemens, Compaq en Daimler Benz.

Thomas Jescheck kwam in juli 2000 bij Tech Data Europe als Managing Director voor de IT-tak van de onderneming, LOG 2000. Daarvóór werkte hij bij Hewlett Packard, waar hij gedurende ruim 17 jaar ervaring opdeed in IT-systemen. Bij HP was hij met name verantwoordelijk voor het SAP Compentence Centre van de onderneming.

Over Tech Data
Tech Data Corporation (NASDAQ/NMS: TECD), opgericht in 1974, is een vooraanstaand wereldwijd aanbieder van IT-producten, logistiek management en andere diensten met een toegevoegde waarde. Het Fortune 500 bedrijf en haar dochterbedrijven leveren aan meer dan 100.000 technologieresellers in de Verenigde Staten, Canada, het Caraïbisch gebied, Latijns-Amerika, Europa en het Midden-Oosten. Het uitgebreide dienstenaanbod van Tech Data omvat pre-sale en post-sale training en technische ondersteuning, financierings-mogelijkheden, configuratiediensten alsmede een volledige serie bekroonde oplossingen op het gebied van e-commerce. Het bedrijf heeft het afgelopen boekjaar, dat eindigde op 31 januari 2001, voor USD 20,4 miljard aan verkopen gerealiseerd.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met: Tech Data bv
John Verhoek
Tel: +31 (0)346-585000