EKO-tour brengt veel enthousiasme teweeg

Bron: Ingezonden persbericht
Ingezonden persbericht

EKO-tour brengt veel enthousiasme teweeg

Austerlitz, 17 juli - De dertig deelnemers aan de EKO-tour door Nederland zijn na drie dagen buitengewoon enthousiast en onder de indruk van de veelheid van inspirende plekken die zij al hebben bezocht.

De nostalgische bus van stichting Artimobiel zal nog tot zaterdag 28 juli door Nederland rijden, om in totaal ruim twintig woon-werkgemeenschappen en eko-pioniersprojecten te bezoeken. De deelnemers maken kennis met de mensen die er leven, wonen en werken, en horen hoe zij hun idealen in de praktijk vormgeven.

Zaterdag begon de tour bij Omslag, Werkplaats voor Duurzame Ontwikkeling in Eindhoven. In de dagen daarna waren er bezoeken aan Emmaus in Eindhoven en EVA-Lanxmeer in Culemborg. In Utrecht ging de tour daarna langs Het Groene Dak, de Bikkershof, het ACU, de Breedbekkikker en Strowis.

Inmiddels verblijft de tour op het gekraakte militaire terrein in Austerlitz (nabij de piramide), waar voormalige munitiebunkers bewoonbaar zijn gemaakt. In de loop van de dag vertrekt de bus naar Den Haag, waar de tour enkele grote woonwerkpanden bezoekt: De Blauwee Aanslag, Pander en de Waterspin.

De volgende overnachtingsplekken zijn Haarlem, Vatrop, Adorp, Vredenheim, Enschede, Wapserveen, Stoutenburg en Nijmegen.

Noten voor de pers

* UItgebreidere beschrijving van de EKO-tour op www.omslag.nl/010510a.htm

* Inlichtingen: 040-2910295 (Dick Verheul, Marta Resink)

* Vacatures voor mensen met idealen vindt u op www.omslag.nl Omslag - Werkplaats voor Duurzame Ontwikkeling Postbus 81 - 5600 AB Eindhoven Tel. 040-2910295 - E-mail (omslag@omslag.nl) - web www.omslag.nl