Laatste Mercedes-Benz SL Roadster geproduceerd

Carros

Laatste Mercedes-Benz SL Roadster geproduceerd

(17 juli 2001)

Na meer dan tien jaar in vrijwel ongewijzigde vorm geproduceerd te zijn, is onlangs in Bremen de laatste SL-Klasse van het huidige type van de band gelopen.

De huidige SL werd tijdens de Autosalon van Geneve in 1989 gepresenteerd. Sindsdien zijn er meer dan 200.000 exemplaren geproduceerd, waarmee deze roadster wereldwijd behoort tot de meest succesvolle auto's in dit marktsegment.

"De SL is en blijft een unieke auto," zegt Jurgen Hubbert, binnen DaimlerChrysler AG verantwoordelijk voor Mercedes-Benz personenwagens en smart. "De roadster was buitengewoon succesvol en overtrof al onze verwachtingen. Alles wat we op technisch gebied in huis hadden, werd in deze auto verwerkt. De roadster heeft de standaard in zun segment gezet. We hebben er alle vertrouwen in dat de nieuwe SL, die in september tijdens de IAA in Frankfurt gepresenteerd wordt, de legende voortzet."