Zeven toonaangevende modemerken in Wehkamp-collectie

Zwolle, 19 juli 2001

VERRASSENDE NAJAARSCATALOGUS WEHKAMP UIT

Zeven toonaangevende modemerken in Wehkamp-collectie

Deze maand wordt hij weer bij ruim 1,5 miljoen klanten thuisbezorgd: 'het dikke boek' van Wehkamp: de najaarscatalogus, met meer dan 15.000 artikelen.

'Natuurlijk heeft de mode daarin een belangrijk aandeel' zegt Paul van Driest, merchandise manager Fashion van Wehkamp. 'De assortimenten dames- , heren- en bodyfashion zijn nu nóg actueler en uitgebreider. In de nieuwe collectie zijn zeven toonaangevende modemerken opgenomen: Part Two, InWear/Matinique, Esprit, Cottonfield, Jackpot, Mexx en Vanilia. Bovendien is er nog een nieuw assortiment aan de collectie toegevoegd: de zogenaamde 'all season artikelen', populaire en het hele jaar door te dragen kledingstukken voor een scherpe prijs in de laatste modekleuren. Natuurlijk staan de nieuwste collecties ook op Wehkamp' s website. Deze collecties worden zelfs iedere maand vernieuwd zodat de klant altijd op de hoogte is van de laatste trends. Actueler kan bijna niet!', aldus Paul.

'Hardwaren-assortiment voor Wehkamp steeds belangrijker' 'Wehkamp wordt in het algemeen nog steeds gezien als een modebedrijf 'met wat erbij' dat wij dan hardwaren noemen. Maar eigenlijk hebben wij bij Wehkamp drie kernassortimenten: mode, woninginrichting en elektronica. De grote groei voor Wehkamp zou de komende periode wel eens in dat laatste assortiment kunnen zitten' zo vervolgt Michel Lieffering, merchandise manager hardwaren. 'Bij de elektronica gaat de ontwikkeling van een eigentijdse manier van aanbieden steeds verder: daar hebben we een samenspel opgezet tussen de catalogus en de website. 'Met een catalogus in de hand kun je lekker op de bank zitten bladeren. Maar we kunnen er ook maar een beperkte hoeveelheid beeld en tekst in kwijt. Een korte, enthousiastmakende verwijzing naar de website past er echter nog wel tussen. Daar kunnen we vervolgens geen honderd, maar wel duizend woorden aan het product wijden en er meteen de nieuwste, acuele prijs op plakken Bovendien kun je het product daar in 3D laten zien, met de mogelijkheid het te vergelijken met soortgelijke artikelen via objectieve testverslagen. Alles bij elkaar een manier van aanbieden dus, die prima aansluit op de elektronicaklant van nu'.

Webactiviteiten van Wehkamp (www.wehkamp.nl)
'Na alle aandacht die er in de afgelopen tijd besteed is aan de functionaliteit van onze website, concentreren we ons in het najaar op de aantrekkelijke presentatie van onze artikelen, het stijlvol inrichten van onze etalages' vertelt Maurits Hoefnagels, internetmanager bij Wehkamp. 'We maken al gebruik van 3D-presentatie, maar binnenkort wordt het ook mogelijk om kledingstukken met elkaar in combinatie te bekijken of in te zoomen op vezelniveau. Zo proberen we steeds meer het echte 'winkelgevoel' te creëren'. Ambities en enthousiaste ideeën genoeg bij Wehkamp. En dat is natuurlijk ook een vereiste als je als bedrijf 'kampioen van het web' wil worden en blijven!

Noot voor de redactie/

Noot voor redacties