Aankondiging van verrassingsacties bij EBS heeft effect

Datum nieuwsfeit: 18-07-2001
Christelijk Nationaal Vakverbond (CNV)

Informatie: VOOR DE PERS

CNV Havens is een vakgroep van de CNV BedrijvenBond

18-07-2001

CNV Havens: aankondiging van verrassingsacties bij EBS heeft effect

Het cao-overleg bij het Rotterdamse overslagbedrijf European Bulk Services (EBS) wordt donderdagmiddag om 13.00 uur hervat. CNV Havens hoopt dat er dit keer wèl een resultaat kan worden bereikt. "Hoe eerder dit conflict achter de rug is, hoe beter", zegt CNV-bestuurder Rob Vlietman.

Het cao-overleg zit al maanden in een impasse. Nadat afgelopen maandag het cao-overleg opnieuw vastliep (nadat eerder op die dag een ultimatum van de bonden was verstreken), legde de nachtploeg van EBS het werk neer en dreigde CNV Havens met verrassingsacties. "Die tactiek lijkt nu al te werken", zegt Vlietman. "Vandaag hebben we al informeel met de directie van EBS gesproken, onder andere over het heikele punt van de inhuur van derden. Morgenmiddag pakken we het formele cao-overleg weer op. Gelukkig maar, want niemand is erbij gebaat dat dit conflict maar blijft voortslepen."

Wat het salaris betreft heeft de bond een bescheiden cao-eis (behoud van de automatische prijscompensatie), maar de directie van EBS wil daar tot nu toe niet van weten. Bij EBS werken ongeveer 360 mensen.

Nadere inlichtingen:

Rob Vlietman, vakgroepbestuurder CNV Havens