Politieberichten district Eemland noord

Korps: Utrecht, plaats: Utrecht 18-07-2001

Politieberichten district Eemland noord, 08.30 uur
Aanrijding met letsel

BUNSCHOTEN/SPAKENBURG - Op dinsdagochtend vond rond negen uur op de kruising De Kronkels-Marconiweg een aanrijding plaats tussen twee personenwagens. Door de botsing raakten de betrokken bestuurders gewond.

Een 20-jarige man uit Nijkerkerveen week op De Kronkels uit voor een auto die van rechts kwam en bleef vervolgens op de verkeerde weghelft rijden tot de kruising. Een 56-jarige man uit Bunschoten/Spakenburg kwam vanuit de Marconiweg en sloeg bij de kruising rechtsaf. Vervolgens ontstond een frontale botsing. De 20-jarige man had nek- en borstklachten. De 56-jarige man liep heupletsel op. Beide mannen zijn per ambulance naar ziekenhuis Molendael vervoerd.

Beide auto`s raakten aan de voorzijde zwaar beschadigd.

Gordelcontrole

BAARN Op de Gerrit van der Veenlaan heeft de politie op dinsdagmiddag tussen half drie en vier uur een gordelcontrole gehouden. In totaal kregen acht bestuurders een bekeuring voor het rijden zonder gordel.