Investeringen voor Vredestein Space Master

Carros

Investeringen voor Vredestein Space Master

(18 juli 2001)

De Space Master is een Vredestein nicheproduct dat in steeds meer auto's een plek krijgt. Deze unieke reserveband levert een aanzienlijke ruimtebesparing op doordat hij in gevouwen toestand blijft tot het moment dat hij zijn werk moet doen. De groeiende populariteit van deze oplossing voor ruimte- en gewichtsbesparing in de auto is aanleiding voor miljoeneninvesteringen in de productielijn bij Vredestein. Dat dergelijke investeringen mogelijk zijn en als verantwoord worden gekenmerkt, weerspiegelt het vertrouwen dat Vredestein in de toekomst heeft.

Ruim 25 jaar geleden leverde Vredestein de eerste Space Master's aan Porsche. In de jaren die volgden vond het voorbeeld van Porsche weerklank bij andere topmerken zoals Aston Martin, Audi, Daimler-Chrysler (Mercedes) en Maserati. De verwachting is dat deze lijst nog verder zal groeien want de plaats die de reserveband kan innemen wordt steeds kleiner. Dit geldt niet alleen voor de sportwagens, ook bij de grotere types is dit het geval. Dit gaat ten koste van de plaats voor de traditionele reserveband. Naast Space Master zijn er andere alternatieven beschikbaar, maar die zijn bij de automobilisten lang niet zo populair. Sommigen omdat ze meer ruimte innemen doordat ze in opgepompte vorm worden geleverd. Andere systemen zijn niet meer dan een tijdelijke reparatie van de band. En dat sluit niet aan bij de wens van de consument die een echte fysieke reserveband wil, die weinig plaats inneemt. Omdat de Space Master aan beide criteria voldoet, kiezen de autofabrikanten ten gerieve van hun klanten voor de Vredestein-oplossing.

De montage van de banden op de speciale velgen gebeurde tot nu toe voor een belangrijk deel met de hand. Het succes van de Space Master maakt het verantwoord om hier een aparte montagestraat voor in te richten. Dankzij deze forse investering kan Vredestein nu jaarlijks honderdduizenden Space Masters op velg gemonteerd leveren. Bovendien werd in de oude situatie in drie ploegen gewerkt en kan er nu met één ploeg worden volstaan; dat opent mogelijkheden voor groei.

Op dit moment is de Space Master beschikbaar in zeven verschillende specificaties, die met elf bijpassende wielsets geleverd kunnen worden. ledere Space Master wordt apart verpakt en just-in-time rechtstreeks afgeleverd bij de assemblagelijn van de betreffende afnemer. Naast de montagestraat investeert Vredestein ook in een nieuwe banden-bouwmachine voor de Space Master en twee speciale vulkanisatiepersen. In totaal wordt op korte termijn meer dan f 4.000.000,-geïnvesteerd in de Space Master-productlijn.