Man met slok op rijdt tegen boom

Datum nieuwsfeit: 19-07-2001
Bron: Politie Utrecht

Korps: Utrecht, plaats: Utrecht 19-07-2001
Persbericht district Eemland noord, 09.00 uur

Aanrijding door rijden onder invloed

EEMNES Woensdagnacht kreeg de politie een melding dat een aanrijding had plaatsgevonden op de Noordersingel. De bestuurder zou weggelopen zijn.

Ter plaatse stond een auto ter hoogte van de sportvelden zwaar beschadigd tegen een boom. Getuigen vertelden dat de bestuurder naar huis gebracht was. De agenten hebben de 35-jarige bestuurder uit Eemnes gebeld en gevraagd of hij naar de plaats van het ongeval wilde komen.

Omstreeks kwart voor één kwam de man ter plaatse. Hij verklaarde op de Noordersingel uit de bocht gevlogen te zijn. De agenten roken tijdens het gesprek met de man een sterke alcohol lucht. Toen de man hierop aangesproken werd verklaarde hij dat hij thuis een paar borrels had genomen tegen de schrik.

Na een eerste blaastest bleek dat hij te veel gedronken had. Op het bureau wees de ademanalyse uit dat hij 1,55 promille alcohol in zijn lichaam had. Dit is ruim drie maal de toegestane hoeveelheid. Met een rijverbod van zeven uur werd hij naar huis gebracht. De man zal zich binnenkort voor de rechter moeten verantwoorden.