Nieuwsbank

Schrijft, screent en verspreidt persberichten voor journalistiek, search en social media. Hét startpunt om uw nieuws wereldkundig te maken. Ook voor follow-ups, pitches en korte videoproducties.

WebAds introduceert voor Nederland nieuwe advertentievorm

Datum nieuwsfeit: 19-07-2001
Bron: Ingezonden persbericht
Zoek soortgelijke berichten
Ingezonden persbericht


WebAds introduceert als eerste in Nederland baanbrekende advertentievorm

'ScreenAd' gaat verder dan alleen banners & buttons

Amsterdam, 19 juli 2001 - WebAds Internet Advertising Network (www.webads.nl) vertoont voor het eerst in Nederland een nieuw vorm van adverteren op het Internet. In samenwerking met mediabureau MediaContacts is er voor de introductie van de Citroën C5 een ScreenAd ontwikkeld die op het Automotive segment van WebAds, dat bestaat uit www.routenet.nl , www.trafficnet.nl , www.locatienet.nl en www.snelheidscontroles.com , geplaatst wordt. Zowel de ScreenAd-technologie als de uiting zijn ontwikkeld door Rhinocreations.

De ScreenAd is een transparante laag die over een Internetpagina ingeladen wordt, waarin het mogelijk is hoge impact advertenties te tonen. De ScreenAd maakt het hierdoor mogelijk nóg beter een product of dienst aan te bieden. Behalve brandawareness is het mogelijk interactieve commercials te ontwikkelen zoals games, questionnaires en e-commerce toepassingen. De ScreenAd bestaat uit een combinatie van JavaScript en Flash dat door middel van Dhtml-layer over een Internetpagina wordt getoond.

Deze vorm van adverteren is nog niet eerder vertoond in Nederland en WebAds is hiermee dan ook de eerste partij die een webcommercial in deze vorm aanbiedt. Inmiddels is deze format toegevoegd aan het immer groeiende aantal formats dat WebAds geruime tijd aanbiedt. De ScreenAd kan dan ook op zeer eenvoudige wijze op WebAds netwerk worden ingezet bij online campagnes in combinatie mét alle (target-)voordelen die WebAds al aanbiedt.

Tjeerd Kooij, directeur sales van WebAds: "Wij zijn al jaren innovatief bezig en willen continue onszelf uitvinden, zodat onze klanten kunnen delen in de door ons vergaarde kennis. Met deze kennis en toepassingen zijn zij in staat om de door hun gewenste doelstellingen te realiseren. Tevens hopen wij te bereiken dat bedrijven inzien dat er méér mogelijk is op het Internet, zowel wat betreft de creativiteit als de effectiviteit".

Jos Wolsing, Managing Director van MediaContacts: "Onze missie is het effect van de inzet van interactieve media voor onze cliënten te maximaliseren. Wij zijn voortdurend op zoek naar nieuwe mogelijkheden om de producten en diensten van onze klanten onder de aandacht te brengen. Deze door Webads geboden mogelijkheid sluit daar perfect bij aan. Daarnaast is het belangrijk dat Citroën Nederland bereid is samen met ons te investeren in nieuwe mogelijkheden en er niet voor terug schrikt technologieën te gebruiken waar geen ervaringscijfers van voor handen zijn".

Over WebAds Internet Advertising

WebAds is het eerste zelfstandige en onafhankelijke Nederlandse advertentienetwerk dat zich primair richt op het plaatsen van advertenties op het Internet. Het bedrijf is opgericht in 1997. WebAds heeft inmiddels een netwerk opgebouwd van drukbezochte sites, dat zij intensief inzet bij de webvertising-campagnes. Door de combinatie van uitgebreide kennis over de bezoekers van de site, toepassing van
innovatieve technologie en een netwerk van drukbezochte sites heeft WebAds de middelen in handen om uiterst effectief advertentiecampagnes te plaatsen op het Internet.

WebAds heeft nu ook een vestiging in Italië.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
WebAds Internet Advertising Network
Michel Burgerhof/ Tjeerd Kooij
Telefoon: 020-6261634

Over MediaContacts

MediaContacts is een full service mediabureau gespecialiseerd in interactieve media MediaContacts kent de volgende kernactiviteiten:
1. Marketing Consultancy: hoe interactieve media te integreren in de overall marketing activiteiten;

2. Partnerships: Het identificeren en onderhandelen van e-commerce partnerships;

3. Online Advertising: Plannen, inkopen en effectmeting van interactieve media;

4. Viral Marketing: Hoe stimuleer je mond-tot-mond reclame?
5. Creatie: In samenwerking met uw bureau of in eigen beheer;
6. Search Engine Optimisation: Verbetering van de vindbaarheid van uw site.

MediaContacts heeft vestigingen in: Amsterdam, Barcelona, Lissabon, Londen, Madrid, Parijs, Warschau, Boston, New York, Miami, San Francisco, Bogota, Buenos Aires, Mexico City, Sao Paolo en Santiago de Chili.

MediaContacts is onderdeel van MPG (Media Planning Group)

Voor vragen of meer informatie kunt u contact opnemen met: Jos Wolsing
Managing Director
(jos.wolsing@nl.mediacontacts.com)
Tel: 020-4089000
Fax: 020-4089022

reageer via disqus

Nieuwsbank op Twitter

Gratis persberichten ontvangen?

Registreer nu

Profiteer van het gratis Nieuwsbank persberichtenfilter

advertentie