Nieuwsbank

Schrijft, screent en verspreidt persberichten voor journalistiek, search en social media. Hét startpunt om uw nieuws wereldkundig te maken. Ook voor follow-ups, pitches en korte videoproducties.

Samenwerking BMC Software en AINO voor beter dienstenaanbod

Datum nieuwsfeit: 20-07-2001
Vindplaats van dit bericht
Bron: Aino
Zoek soortgelijke berichten
Aino

Persbericht

Samenwerking BMC Software en AINO voor krachtiger dienstenaanbod

Nieuwegein, 20 juli 2001 - BMC Software, toonaangevend aanbieder van enterprise systeembeheer oplossingen en AINO, zakelijke dienstverlener op ICT-gebied en onder meer aanbieder van IT-Service Management voor businessomgevingen, zijn een samenwerkingsovereenkomst aangegaan. Deze samenwerking omvat het pro-actief (remote) beheren van systemen, applicaties en processen met behulp van SiteAngel en PATROL®, respectievelijk een service en oplossing van BMC Software.

SiteAngel is een on-line service voor het bijhouden van websiteprestaties. BMC Software biedt deze dienst aan en het wordt gehost vanuit een Applicatie Beheercentrum van KPN Datacenter. AINO is de eerste partner van BMC Software in Nederland, die een gebruikerscontract voor SiteAngel heeft getekend. SiteAngel wordt door beide partijen als extra service geboden aan klanten die hun actuele website willen meten op performance en beschikbaarheid.

Vanuit het Service Center van AINO wordt (remote) systeem-, applicatie- en procesbeheer van IT-omgevingen aan klanten geboden. De inzet van BMC Software's PATROL®, een oplossing voor het monitoren en beheren van service levels, garandeert daarbij de beschikbaarheid en performance van deze applicaties en de gekoppelde businessprocessen.

PATROL®
PATROL biedt gecentraliseerd beheer en helpt het bij het pro-actief beheren van systemen, applicaties, databases en bronnen voor ondernemingen met e-business mogelijkheden. PATROL® is een uitgebreide, geïntegreerde oplossing die de snelle inzet van geavanceerd service level management mogelijk maakt door middel van een proces dat uitgaat van voortdurende verbetering. Het proces biedt klanten de mogelijkheid service te meten in termen van eindgebruiker-reactietijd met betrekking tot zakelijke transacties en rapporten te publiceren over het voldoen aan service level agreements (SLAs).

Tevens biedt het de mogelijkheid voor geautomatiseerde diagnose van de belangrijkste oorzaken van fouten en voor de voorspelling van de impact van bedrijfsveranderingen op de geleverde servicekwaliteit.

SiteAngel
SiteAngel meet en kwantificeert de website-ervaringen van klanten door middel van automatische interactie met de site vanaf een remote locatie buiten de firewall. SiteAngel rapporteert vervolgens aan IT-executives die de verschillende aspecten van een website waarderen vanuit het perspectief van de klant: total customer satisfaction, prestaties volgens het kritische pad ten opzichte van doelprestaties (het percentage van de tijd dat een website's kritische pad voldeed aan de gestelde doelen voor een specifieke periode), prestaties (gemiddelde tijdsduur die SiteAngel nodig had om het kritische pad te voltooien), probleemidentificatie en -resolutie en prestaties en stabiliteit van back-end systemen.

BMC Software
BMC Software is toonaangevend aanbieder van enterprise systeembeheer oplossingen die beschikbaarheid van business garanderen - door bedrijfskritische systemen te onderhouden en te optimaliseren door middel van geautomatiseerd infrastructuurbeheer en unieke service management capaciteiten. BMC Software is een Forbes 500-onderneming en behoort tot de S&P 500-bedrijven. Het bedrijf realiseerde in boekjaar 2001 een omzet van ruim $1,5 miljard. Het hoofdkantoor is gevestigd in Houston, Texas. Het Europese hoofdkantoor is gevestigd op Schiphol-Rijk en het Nederlandse verkoopkantoor in Nieuwegein. Voor meer informatie: www.bmc.com.

AINO N.V.
AINO is een zakelijke dienstverlener die haar klanten adviseert op het gebied van organisatie en (ICT-) businessstrategie en ondersteunt deze kosteneffectief te beheren. Op pragmatische wijze worden passende informatiesystemen gebouwd voor zowel front-, mid- als backoffice-omgevingen. Daarnaast detacheert en voert AINO projecten uit en biedt 'ICT-services'. AINO beschikt over de brede (technische) expertise die nodig is om haar klanten te ondersteunen bij integrale businessontwikkeling mede langs de 'e'-lektronische weg. De organisatie ondersteunt circa 300 opdrachtgevers gespreid over een viertal businessarea's: Financiële instellingen, Technologie, Media & Telecom, Overheid & Zorg, en HIDT (Handel, Industrie, Zakelijke dienstverlening en Transport).

Aino werkt vanuit vijf regio's, heeft circa 1.100 medewerkers en is sedert 5 juni 2000 genoteerd aan de Officiële markt van Euronext Amsterdam.

Voor redactionele informatie: Voor informatie:
Sharon Montsanto Ronald de Buck
BMC Software b.v. Aino
030 608 55 00 030 605 30 60
(Sharon_Montsanto@bmc.com) (info@aino.nl)

Verkroost & Partners Public Relations,
Herman Verkroost,
030 228 48 66
v&(p@verkroostpr.nl)

reageer via disqus

Nieuwsbank op Twitter

Gratis persberichten ontvangen?

Registreer nu

Profiteer van het gratis Nieuwsbank persberichtenfilter

advertentie