Chardon aan leiding in NK vierspannen paarden

Datum nieuwsfeit: 20-07-2001
Bron: Vereniging Samengestelde Wedstrijd Mensport Nederland
Vereniging Samengestelde Wedstrijd Mensport Nederland

Chardon aan de leiding in Nederlands Kampioenschap

20/07/2001

Beekbergen, 20 juli 2001
IJsbrand Chardon gaat momenteel aan de leiding in de strijd om het Nederlands Kampioenschap bij de vierspannen paarden. Het eerste onderdeel, de dressuurproef, won hij met 39,20 strafpunten. Tweede in het kampioenschap staat Ton Monhemius (48,80), gevolgd door Ad Aarts (49,33) en Harry de Ruyter (49,60). Tegelijkertijd met het kampioenschap wordt ook een internationale wedstrijd verreden. In deze competitie staat de Belgische vierspanrijder Gert Schrijvers op de tweede plaats. Derde staat de winnaar van vorig jaar, de Amerikaan Chester Weber.
In de internationale wedstrijd van de tweespan paarden gaat lokale favoriete Mieke van Tergouw aan de leiding, gevolgd door Riny Rutjens en de Australische tweespanrijder Boyd Exell. Voor de tweespannen is "Beekbergen" tevens de laatste kwalificatiewedstrijd voor het wereldkampioenschap, wat van 16 t/m 19 augustus wordt gehouden in het Duitse Riesenbeck.
De internationale rubriek vierspan pony's wordt aangevoerd door de Duitser Louis Droemont.