CacheFlow in 2000 marktleider op gebied cachingapparatuur

Datum nieuwsfeit: 20-07-2001
Bron: Ingezonden persbericht
Ingezonden persbericht

CacheFlow in 2000 marktleider op het gebied van cachingapparatuur CacheFlow levert bijna driemaal zoveel eenheden als de concurrent

Hoofddorp (Nederland), 20 juli 2001 -- Volgens onderzoeksbureau IDC was CacheFlow in 2000 marktleider op het gebied van cachingapparatuur. De producten van CacheFlow worden toegepast door grote ondernemingen, contentleveranciers en serviceproviders. De apparatuur zorgt voor een verbetering van de Quality of Experience (QoE), een verkorting van de responstijden op het internet en een maximalisering van het rendement op de investeringen in de infrastructuur. Ook is de apparatuur een belangrijke basis voor opkomende multimediatoepassingen, zoals het leren via Internet en bedrijfspresentaties via internet.

IDC bracht onlangs een uitgebreid marktonderzoeksrapport uit onder de naam 'Worldwide Appliance Server Market Forecast and Analysis, 20002005'. Dit rapport, dat werd samengesteld door marktanalisten Mark Melenovsky en John Humphreys, bevat onder andere voorlopige cijfers over 2000. Daaruit blijkt dat CacheFlow met de levering van cIQ-cachingapparatuur wereldwijd een marktaandeel van 35,2% behaalde, bijna driemaal zoveel als nummer 2 op de lijst. In omzet gemeten had CacheFlow een marktaandeel van 38,4%, vergeleken met 20,7% voor de naaste concurrent. Volgens het rapport is de markt voor cachingapparatuur in het afgelopen jaar met 73% gegroeid.

IDC (www.idc.com) is een van belangrijkste marktinformatie en adviesbureaus voor de industrie.

"Onze eerste plaats hebben wij bereikt door naar onze klanten te luisteren en door de functionaliteit en de voordelen te leveren die zij verlangen", zegt Brian NeSmith, CEO van CacheFlow. "Wij hebben veel aandacht besteed aan prestatieverbetering, gebruiksgemak en intelligent contentbeheer en dat heeft weerklank gevonden bij klanten over de hele wereld. Dit rapport bevestigt opnieuw de juistheid van onze strategie."

CacheFlow
CacheFlow Inc. (Sunnyvale, V.S.; Nasdaq: CFLO) richt zich volledig op slimme contentnetwerken door middel van een nieuwe intelligentielaag in de netwerkinfrastructuur, met als doel de distributie en het beheer van statische, dynamische en 'streaming' informatie en van toepassingen te verbeteren. CacheFlow is marktleider met innovatieve servers die geheel zijn toegesneden op technieken voor contentdistributie. Hiermee stelt CacheFlow bedrijven en diensten- en informatieaanbieders in staat de juiste content op de juiste plaats en op het juiste moment aan te bieden. Meer informatie vindt u op www.cacheflow.com.

Meer informatie:
CacheFlow B.V.