FNV Bondgenoten verbijsterd over banenverlies bij AKZO Nobel

Datum nieuwsfeit: 25-07-2001

FNV BONDGENOTEN

FNV Bondgenoten is verbijsterd over aangekondigd banenverlies bij Akzo Nobel

FNV Bondgenoten is onaangenaam verrast door de aankondiging van Akzo Nobel dat het concern wereldwijd 2000 arbeidsplaatsen wil schrappen. Bondgenotenbestuurder Ben Roodhuizen: 'wij zijn op geen enkele wijze geïnformeerd over deze reorganisatieplannen. Dit bericht komt dan ook als een complete verrassing'. Het verschil in resultaat tussen dit jaar en het absolute topjaar dat Akzo vorig jaar had, is volgens mij echt niet groot genoeg om dit soort plannen te rechtvaardighen'. Enige weken geleden kondigde de businessunit Zout van Akzo al aan 250 banen te willen schrappen. In tegenstelling tot wat Akzo in haar persbericht van vanochtend zegt, zijn volgens Roodhuizen toen die reorganisatieplannen door Akzo niet aangekondigd als onderdeel van een grootschaliger herstructurering. 'Ook het Coatingsbedrijf vragen wij regelmatig ons op de hoogte te houden van eventuele ontwikkelingen, maar dat doen ze blijkbaar niet. Ik ben zeer ontstemd over deze gang van zaken'.
FNV Bondgenoten zal de directie om opheldering gaan vragen over de reorganisatieplannen en de gang zaken rond de berichtgeving daarover.

Noot voor redacties