Politiebericht Utrecht: district Rijn & Venen

Bron: Politie Utrecht

Korps: Utrecht, plaats: Utrecht 26-07-2001

Politieberichten district Rijn & Venen, 10.10 uur
Ruzie honden eindigt in mishandeling

WOERDEN Op woensdag 25 juli zijn twee jongens nadat hun hond ruzie met een andere hond had gehad, bedreigd en mishandeld.

Rond tien uur in de ochtend lieten twee jongens van 9 en 13 jaar oud en beiden afkomstig uit Woerden hun hond uit op de Goudenregenstraat. Op dezelfde locatie liet een meisje haar hond uit. Beide honden kregen ruzie en nadat de dieren uit elkaar waren gehaald, zei het meisje dat dit de jongens geld ging kosten. De jongens waren het daar niet mee eens en liepen door.

Even later kwam het meisje terug met een jongen op een zwarte bromscooter. Hij sloeg en schopte de 9-jarige jongen en bedreigde de ander met de dood. De 13-jarige vluchtte, achternagezeten door de bromfietser, die hem nog probeerde aan te rijden. De jongen rende een bedrijf binnen, waarna de bromfietser en het meisje verdwenen. De 9-jarige hield aan de mishandeling een grote bult op zijn hoofd over. Beide jongens voelden zich zeer bedreigd.

De verdachten voldoen aan het volgende signalement:
1) Blanke jongen, ± 18 jaar oud, ± 1.80 meter, smal postuur, kort blond stekeltjes haar, een vlassnorretje. Hij reed op een geheel zwarte bromscooter van het merk Puch.

2) Blank meisje, ± 18 jaar, ± 1.80 meter, smal postuur en zij had lang blond haar tot halverwege haar rug.

De politie verzoekt getuige(n) contact op te nemen met district Rijn & Venen op telefoonnummer 0900-8844.

Winkeldief aangehouden

Woerden Op woensdag 25 juli is een man voor winkeldiefstal aangehouden.

Rond half vier in de middag kreeg de politie de melding dat een man enige cosmetica-artikelen uit een winkel aan de Voorstraat had weggenomen en daarna was weggelopen. Toen politiemensen naar de opgegeven locatie liepen, werden zij door voorbijgangers aangesproken dat een man zich nogal vreemd gedroeg. Het signalement van deze man voldeed aan het opgegeven signalement van de verdachte van de winkeldiefstal.

De politiemensen troffen de verdachte in een andere winkel aan de Voorstraat aan. De man, 33 jaar oud en afkomstig uit `s Gravendeel, werd aangehouden. In zijn tas bevonden zich inderdaad de uit de andere winkel weggenomen cosmetica-artikelen, maar tevens meer dan dertig pakjes batterijen, een zevental tonercartridges en een elektrische tandenborstel. De man verklaarde deze ook zonder af te rekenen uit de winkel mee te hebben willen nemen. Tegen hem is proces-verbaal opgemaakt.

Doe nuchter, rij alcoholvrij

VINKEVEEN / BREUKELEN De politie heeft in het kader van de campagne `Doe nuchter, rij alcoholvrij` drie alcoholcontroles gehouden.

In de avonduren werd van kwart over zeven tot acht uur gecontroleerd op de Vinkenkade in Vinkeveen. 34 Bestuurders moesten een blaastest afleggen. Geen van hen had (teveel) gedronken.

Eveneens in de avonduren werd van tien over acht tot half negen op de Herenweg in Vinkeveen gecontroleerd. Geen van de 18 bestuurders die een blaastest moesten afleggen had (teveel) gedronken.

Bij de controle van vijf over half negen tot vijf over negen bij de oprit van de A2 in Breukelen legden 15 bestuurders een blaastest af. Ook hier had niemand (teveel) gedronken.