Politiebericht district Heerlen

Datum nieuwsfeit: 26-07-2001
Bron: Politie Limburg-Zuid

Korps: Limburg-Zuid, plaats: Maastricht 26-07-2001 Politieberichten district Heerlen (RKey; 14.45 u) Donderdag, 26 juli 2001

District Heerlen

Heerlen; winkeldiefstallen
De politie heeft afgelopen woensdag middag een 67-jarige vrouw (zonder vaste woon/verblijfplaats) bekeurd met een boete van tweehonderdvijftig gulden. Personeel van een winkelbedrijf aan de Dautzenbergstraat in Heerlen betrapte de vrouw bij diefstal van cosmetica (oogschaduw) ter waarde van bijna vijftien gulden. In een winkel in het Coriocenter betrapte personeel die woensdagmiddag een 39-jarige Heerlenaar bij diefstal after shave ter waarde van ruim vijftig gulden. Personeel van een winkel aan de Schandelerboord betrapte dezelfde middag een 43-jarige Heerlenaar bij diefstal van kleding ter waarde van ruim zestig gulden. Alle gestolen goederen werden inbeslaggenomen en teruggegeven aan de rechtmatige eigenaren/winkeliers en de politie maakt proces-verbaal op tegen hen op.

Brunssum; auto inbeslaggenomen, rijbewijs ingevorderd Meerdere alerte mede-weggebruikers attendeerden afgelopen woensdagavond een politiepatrouille op een dronken automibilist. De politie die in de door getuigen aangegeven richting naar hem op zoek ging zag vervolgens op de N276 in Brunssum een automobilist rijden die opviel door zijn slingerend rijgedrag. Bij controle bleek de automobilist, een 33-jarige man uit Brunssum flink onder invloed achter het stuur te zitten. Ademanalyse wees uit dat hij 2,9 promille alcohol in zijn bloed had. Daarnaast bleek bij nader onderzoek ook dat de auto waarin de verdachte had gereden niet is verzekerd. De auto werd inbeslaggenomen. Daarnaast vorderde de politie het rijbewijs in van de verdachte en maakt proces-verbaal tegen hem op.

Hoensbroek; in gestolen auto
Het hoge rijgedrag van een automobilist op de N281 in Hoensbroek, trok afgelopen woensdagavond de aandacht van de politie. Die reed vervolgens de betreffende automobilist achterna, teneinde deze te controleren. Daarbij gaf de snelheidsmeter van de politie-auto soms snelheden aan van 160 tot soms 190 km p/u. Onderwijl kreeg de politie informatie dat de auto als gestolen stond gesignaleerd. Op de Randweg is de automobilist echter van de weg geraakt en tegen een lichtmast gebotst die daardoor uit de grond werd gereden. Getuigen gaven aan dat een tweetal inzittenden na de aanrijding het voertuig hadden verlaten en waren weggerend. De politie die hen achterna ging wist vervolgens een van de inzittenden, een 28-jarige vrouw uit Aken in de kraag te vatten. De ander kon niet meer worden achterhaald en wist te ontkomen. De vrouw werd aangehouden en overgebracht naar het politiebureau waar ze werd ingesloten. De politie stelt een nader onderzoek in.

Hoensbroek; vlam in de pan
Afgelopen nacht, woensdag op donderdagnacht omstreeks 01.45 uur kregen politie en brandweer een melding van een brand aan de Laagstraat in Hoensbroek. Bleek dat er een binnenbrandje was geweest. Vermoedelijk in een onbewaakt ogenblik (bewoner van de woning gaf aan in slaap te zijn gevallen) is bij het frituren van een snack de vlam in de pan geslagen. Te hulp geroepen buren wisten de pan met vet naar buiten te gooien. In de woning is sprake van enige roetschade.