VNU, PCM en HMG staken activiteiten spott.nl

27 juli 2001

Gezamenlijk persbericht van VNU, PCM en HMG

VNU, PCM EN HMG STAKEN ACTIVITEITEN SPOTT.NL

VNU, PCM Uitgevers en de Holland Media Groep hebben besloten de activiteiten van hun joint venture Spott.nl te staken. Het besluit tot opheffing is genomen omdat de markt onvoldoende mogelijkheden biedt voor een rendabele exploitatie van de vraag- en aanbodsite op langere termijn. Daarnaast is het strategisch belang van de activiteiten van Spott.nl voor de aandeelhouders sterk afgenomen.

Spott.nl werd gelanceerd in april 2000. Op de internetsite kunnen particulieren en bedrijven goederen en diensten kopen, verkopen en veilen. Ook de rubrieks-advertenties uit de kranten van PCM Uitgevers zijn op de site te vinden. Op de site geplaatste aanbiedingen zullen tot medio augustus worden afgehandeld.

De activiteiten van Spott.nl zijn ondergebracht in SPOTT Multichannel, waarin VNU een belang heeft van 40% en PCM en HMG elk een belang van 30% hebben.