Mogelijk storingen Nozema kabeltelevisie in Zaanstad e.o.

Datum nieuwsfeit: 27-07-2001
Bron: UPC N.V.
UPC N.V.

MOGELIJK STORINGEN KABELTELEVISIE IN ZAANSTAD, OOSTZAAN, PURMEREND EN LANDSMEER DOOR TESTUITZENDINGEN NOZEMA

Schiphol-Rijk, 27 juli 2001

In opdracht van de overheid test Nozema (Nederlandsche Omroep-Zendermaatschappij N.V.) van 30 juli tot 14 september 2001 in Wormer een nieuwe zender voor digitale televisie-uitzendingen via de ether. Hierdoor kunnen kabeltelevisieklanten van UPC Nederland in Zaanstad, Oostzaan, Purmerend en Landsmeer storing ondervinden op een of meerdere televisiekanalen.

Digitale televisie via de ether (ook wel DVB-T genoemd) is een nieuwe omroeptechnologie. De werking van het systeem wordt daarom eerst uitgebreid getest. De divisie Telecom van de Inspectie ...

Bent u abonnee? Klik hier om uw wachtwoord op te geven.
Wilt u nu snel binnen tien minuten abonnee worden? Klik dan hier.

Klik hier om het volledige persbericht te lezen