Nieuwe implementatiemethode eCRM-applicaties Blue Martini

Bron: Ingezonden persbericht
Ingezonden persbericht

Persbericht

Blue Martini Software introduceert snelle implementatiemethode voor eCRM-applicaties
Express-aanbod bundelt software, consulting-diensten, training en support

Amsterdam, 27 juli 2001 - Blue Martini Software, Inc. (Nasdaq: BLUE), aanbieder van 'external Customer Relationship Management'-software (eCRM), introduceert Blue Martini Express, een compleet aanbod van software, consulting-diensten, training en support. Dit alles-in-een-aanbod is speciaal ontwikkeld voor een kosteneffectieve implementatie van Blue Martini eCRM-applicaties en kan implementatietrajecten verkorten tot 30 dagen.

"Bedrijven willen steeds sneller de vruchten plukken van hun technologische investeringen", zegt Jeanne Urich, Vice-President Professional Services bij Blue Martini. "Om hieraan tegemoet te komen, hebben we onze hands-on consulting-ervaring gekoppeld met de expertise van onze consulting- en system integration-partners voor Blue Martini eCRM-applicaties. Dit alles is gebundeld in een pakket waarmee alle kernfunctionaliteiten binnen 65 dagen via een snelle en bewezen methode geïmplementeerd kunnen worden."

"Met Blue Martini Marketing konden we binnen 30 dagen een nieuwe dienst introduceren, waarmee we de markt kunnen testen en de effecten van branding, marketing en effecten van advertenties kunnen meten", aldus Jim Cotant, Senior Vice-President en Chief Technology Officer bij Young & Rubicam San Francisco. "En een snelle implementatie betekent een korte 'time-to-benefit'. We beschikken nu over betrouwbare, kwantitatieve feedback van virtuele focusgroepen waarmee we direct het succes van marketingactiviteiten voor onze klanten kunnen verbeteren."

Voor de levering van Blue Martini Express werkt Blue Martini nauw samen met een aantal vooraanstaande bedrijven, die ook ervaring hebben met implementaties van de Blue Martini eCRM-suite.

"Onze klanten willen hun producten sneller op de markt brengen dan de concurrentie", zegt Pete Koltis, partner van Andersen en verantwoordelijk voor de Blue Martini Software-alliance. "Onze reputatie is gebaseerd op snelle wereldwijde implementaties waardoor onze klanten voorop kunnen lopen. Het nieuwe professional service-aanbod van Blue Martini biedt ons de mogelijkheid om de snelle en betrouwbare diensten te leveren, die onze klanten van ons verwachten."

Het professional service-aanbod van Blue Martine bestaat uit vier gebundelde oplossingen.

Blue Martini Express - ROI Marketing: met Blue Martini Express - ROI Marketing kunnen bedrijven binnen 30 dagen een volledig uitgeruste marketingoplossing implementeren. Hiermee kunnen ze markten segmenteren, gerichte e-mailcampagnes versturen naar potentiele klanten, resultaten meten en toekomstige campagnes verfijnen. Met Blue Martini Express - ROI Marketing kunnen bedrijven meer potentiele klanten tot klanten maken, de ordergrootte stimuleren, campagnekosten terugbrengen en het effect van campagnes vergroten.
Blue Martini Express - Direct-to-Business Website: op basis van deze oplossing kunnen ondernemingen binnen 65 dagen een complete website opzetten voor effectievere verkoop aan zakelijke klanten, inclusief de ondersteuning van het business-to-business-aankoopproces. Klanten hebben op eenvoudige wijze toegang tot alle benodigde informatie voor hun aankoopbeslissingen. Dit pakket biedt integratie met ERP en Warehouse-systemen voor order fulfillment, betalingen, belastingen en voorraadcontrole. Blue Martini Express - Direct-to-Consumer Website: binnen 65 dagen kunnen bedrijven met een complete direct-to-consumer website van start gaan. De site biedt gepersonaliseerde on line interactie, waardoor potentiele klanten sneller overgaan tot aankopen en gemiddeld meer en vaker bestellen. De oplossing is te integreren met Merchandising- en Warehouse-systemen voor order fulfillment, betalingen, belasting en voorraadcontrole. Blue Martini Express - Partner Extranet: binnen 55 dagen kan een partner-extranet geimplementeerd worden. Hierdoor hebben partners op eenvoudige wijze toegang tot alle tools voor effectieve verkoop, zodat bedrijven via hun verkoopkanalen meer omzet kunnen genereren. Doordat het systeem selfservice-functionaliteit bevat, worden ook de beheerkosten teruggedrongen.

Blue Martini Software
Blue Martini Software maakt de belofte van CRM waar. Met de Blue Martini 4 eCRM-applicatiesuite kunnen bedrijven hun kennis over klanten en partners vergroten, relevante doelgroepen vaststellen en de interactie met deze doelgroepen over meerdere contactkanalen bevorderen. De suite omvat vier applicaties: Blue Martini Marketing, Blue Martini Commerce, Blue Martini Channels en Blue Martini Service. Elke applicatie kan afzonderlijk inspelen op specifieke behoeften van bedrijven, of als complete suite worden ingezet voor het beheer van catalogi, content, transacties, campagnes, analyses en personalisering. Klanten van Blue Martini Software zijn onder andere Bennetton, Dockers, Harley-Davidson, Iomega Corporation, Levi Strauss & Co., Polaroid Corporation en Virgin.
Voor meer informatie: www.bluemartini.com

Voor meer informatie:
Lammers van Toorenburg PR
Richard Verbeek / Charly Lammers van Toorenburg
E-mail: (richard@lvtpr.nl) / (charly@lvtpr.nl)

The Weber Group Europe
Natasha Dahanayake