BMC leidt Database Administration Tools en Utilities markt

Datum nieuwsfeit: 27-07-2001
Bron: Ingezonden persbericht
Ingezonden persbericht

IDC bevestigt BMC Software's leidende positie binnen de Database Administration Tools en Utilities markt

BMC Software voor het tweede opeenvolgende jaar nummer één qua omzet

Nieuwegein - 27 juli 2001 - BMC Software - toonaangevend aanbieder van enterprise
systeembeheer oplossingen - maakt bekend dat International Data Corp. (IDC) BMC Software heeft uitgeroepen tot marktleider op het gebied van database administration (DBA) tools en utilities. Voor het tweede jaar in successie is BMC Software nu door IDC, 's werelds belangrijkste leverancier van technologische kennis, industrie analyse, marktgegevens en strategische en tactische assistentie, als de belangrijkste leverancier binnen dit marktgebied gepositioneerd.
"Het IDC-rapport maakt duidelijk dat klanten vertrouwen hebben in BMC Software als leverancier van high performance database management oplossingen die zorgen voor gegevens-beschikbaarheid", stelt Gene Austin, vice president and general manager, Distributed Data Management bij BMC Software. "Voor BMC Software is deze markt erg belangrijk en zal trachten haar leidende rol te behouden door continue ondersteuning te bieden aan onze database management klanten. We kijken dan ook uit naar een volgend innovatief jaar en succes op dit gebied."
Calvin Guidry, vice president and general manager Enterprise Server Management business unit stelt: "BMC heeft de leidende marktpositie bereikt door haar klanten oplossingen te bieden die meetbare bedrijfswaarde hebben zonder dat het nodig is dat hun bedrijfsprocessen moeten worden aangepast. BMC zal doorgaan met de verbetering van haar leidende rol binnen deze markt door nog verdergaande technische innovatie, onvergelijkbare ondersteuning en continue aandacht voor het leveren van bedrijfsgerichte oplossingen." In haar marktrapport, "Database Administration Tools and Utilities Forecast and Analysis, 2001-2005" (IDC #24848), stelt IDC dat BMC Software, met haar 59 procent marktaandeel wereldwijd, een omzet van $ 721 miljoen behaalde op het gebied van database administration tools en utilities in 2000. Daarmee heeft BMC 43 procent meer dan de naaste concurrent, volgens het IDC-rapport.

BMC Software
BMC Software is toonaangevend aanbieder van enterprise systeembeheer oplossingen die beschikbaarheid van business garanderen - door bedrijfskritische systemen te onderhouden en te optimaliseren door middel van geautomatiseerd infrastructuurbeheer en unieke service management capaciteiten. BMC Software is een Forbes 500-onderneming en behoort tot de S&P 500-bedrijven. Het bedrijf realiseerde in boekjaar 2001 een omzet van ruim $1,5 miljard. Het hoofdkantoor is gevestigd in Houston, Texas. Het Europese hoofdkantoor is gevestigd op Schiphol-Rijk en het Nederlandse verkoopkantoor in Nieuwegein. Voor meer informatie: www.bmc.com.

Voor redactionele informatie:
BMC Software b.v. Influx PR