Vertragingen KLM-vluchten door werkonderbreking gwk's

KLM

KLM-persverklaring

VERTRAGINGEN KLM-VLUCHTEN DOOR WERKONDERBREKING GWK'S

AMSTELVEEN, 28 juli 2001; 12:00 uur Sinds vrijdagavond 18:00 uur ondervinden KLM-vluchten vertragingen als gevolg van werkonderbrekingen door een deel van de KLM-grondwerktuigkundigen. Ook op zaterdagochtend leiden deze werkonderbrekingen tot verstoringen in de KLM-vluchtoperatie. Passagiers worden door het KLM-servicepersoneel zo goed mogelijk geïnformeerd en opgevangen. Niettemin heeft de KLM uit voorzorg moeten besluiten om op een aantal buitenlandse stations, passagiers die via Schiphol zouden doorvliegen naar andere bestemmingen, niet te vervoeren, of te waarschuwen voor mogelijk oponthoud op Schiphol.

De KLM betreurt het dat haar klanten nu de dupe worden van deze wilde acties, die niet door de vakbonden worden gesteund.

Voor nader commentaar is KLM-woordvoerder Bart Koster bereikbaar via telefoon: 020-6494545.

AMS/DR/BK

CORPORATE COMMUNICATIONS (AMS/DR)