Aankondiging Hogeschool Zeeland schaaktoernooi

Datum nieuwsfeit: 28-07-2001
Koninklijke Nederlandse Schaakbond

Hogeschool Zeeland schaaktoernooi sterk bezet (28 juli-4 aug)

In de hoogzomerperiode van zaterdag 28 juli t/m 4 augustus 2001 zal in Vlissingen voor de vijfde keer (1e lustrum) het Hogeschool Zeeland Schaaktoernooi plaatsvinden.

Grootste publiekstrekker van dit toernooi is de kersverse Nederlands kampioen van 2001, IGM Loek van Wely. Verder zijn de grootmeesters Jeroen Piket, Friso Nijboer, Rustam Kasimdzhanov (14e van de wereld, rating 2704), Vladimir Epishin, Lev Psachis, Vyacheslav Ikonnikov, Tamas Gelashvili en de damesgrootmeesters Nino Khurtsidze en Regina Pokorna van de partij.

Het aanstormend Nederlands talent, zoals Harmen Jonkman, Sipke Ernst, Ruud Janssen, Jop Delemarre en Jan Werle, zorgt samen met andere sterke deelnemers voor een buitengewoon interessant deelnemersveld.

In negen ronden Zwitsers zal het grootmeester- en meestergilde in één groep de strijd aanbinden met meer dan 150 andere opponenten om de hoofdprijs van f 3500,00. De partijen zullen 's avonds gespeeld worden. Aanvang 18.30 uur. Alleen op de tweede speeldag (29 juli) is een dubbele ronde gepland en op de slotdag wordt er om 11.30 begonnen in het atrium van de Hogeschool aan de Edisonweg te Vlissingen.