DaimlerChrysler opent Regional Logistic Center in Polen

Bron: DaimlerChrysler Nederland
DaimlerChrysler Nederland

DaimlerChrysler opent Regional Logistic Center in Polen

DaimlerChrysler AG heeft onlangs een nieuw Regional Logistic Center (RLC) voor onderdelen en accessoires van zowel de merken Mercedes-Benz als Chrysler en Jeep geopend in Warschau, Polen. Het concern wil hiermee haar serviceverlening aan transporteurs naar Oost-Europa verder verbeteren. In april werd in Dubai het eerste RLC geopend, Miami en Singapore volgen later.

Günter Egle, wereldwijd verantwoordelijk voor Service & Parts bij DaimlerChrysler: "Met circa 390 miljoen inwoners behoort Oost-Europa tot een zeer belangrijke groeimarkt voor DaimlerChrysler. Met name Polen heeft zich de laatste jaren als een uitstekende zakenpartner ontwikkeld."

Het Regional Logistic Center heeft een opslagruimte van circa 9.000 m² waarmee er plaats is voor 55.000 verschillende onderdelen. Hiermee worden de aangrenzende landen Estland, Letland, Litouwen, Oekraïne en Wit-Rusland bevoorraad. Net als in Dubai wordt het RLC in Polen geëxploiteerd door CAT Logistics, waarmee DaimlerChrysler een samenwerkingsverband heeft.

Juli 2001