Dodelijke aanrijding in Gronsveld

Datum nieuwsfeit: 01-08-2001
Bron: Politie Limburg-Zuid

Korps: Limburg-Zuid, plaats: Maastricht 1-08-2001 Politiebericht dodelijke aanrijding
Woensdag, 1 augustus 2001

District Maastricht

Gronsveld; dodelijke aanrijding
Vanavond, woensdagavond omstreeks 21.00 uur vond op de autosnelweg A-2 (Oostbaan) ter hoogte van Gronsveld een dodelijke aanrijding plaats. Een auto (met Frans kentekennummer), met twee (mannelijke) inzittenden, kwam vanaf Eijsden gereden in de richting naar Maastricht. Door nog onbekende oorzaak verloor de bestuurder van de auto ter hoogte van Gronsveld de macht over het stuur en sloeg met de auto over de kop. Daarbij werd de autobestuurder uit de auto geslingerd. De autobestuurder overleed terplaatse aan zijn verwondingen. Een mede-inzittende man raakte gewond en werd per ambulance overgebracht naar het ziekenhuis in Maastricht (precieze aard/ernst letsels onbekend). De precieze identiteit van de terplaatse overleden man en de gewond naar het ziekenhuis overgebrachte mede-inzittende man, is op dit moment nog onbekend. Het verkeer op de autosnelweg (Oostbaan), komende vanaf Eijsden in de richting Maastricht werd via de afrit Gronsveld afgeleid en meteen via de oprit Gronsveld richting Maastricht weer doorgeleid naar de A-2 richting Maastricht. Naar verwachting zal de Oostbaan nog de hele avond afgesloten blijven. De politie stelt een onderzoek in naar de precieze oorzaak en toedracht van de aanrijding.