Care4Work introduceert interactieve rsi-preventie

Ingezonden persbericht

1 augustus 2001

INTERACTIEVE RSI-PREVENTIE
Persoonlijk advies en oefeningen op maat

Voor het eerst is via internet een volledig interactief programma beschikbaar voor het tegengaan en vooral voorkomen van RSI. Deelnemers ontvangen via care4work een advies op maat en een geheel persoonlijk oefenschema. Care4work richt zich met dit nieuwe initiatief voor RSI-preventie op bedrijven en organisaties die op een doelgerichte manier willen bijdragen aan het welzijn van hun medewerkers. Het moederbedrijf van care4work - in2sports - heeft het afgelopen jaar reeds verschillende sport- en
gezondheidsprogramma's voor internet ontwikkeld.

Het principe van care4work is eenvoudig. Een bedrijf neemt voor zijn medewerkers een aantal abonnementen af. Deze medewerkers krijgen daarmee toegang tot de care4work-website en een persoonlijke, afgeschermde homepage. Hier beantwoordt de deelnemer vragen in een zestal categorieën: werkhouding, werkritme, werkdruk, rug, nek & schouders en onderarmen. Statistieken tonen vervolgens hoe iemand scoort ten opzichte van het landelijk RSI-gemiddelde. Care4work genereert met deze score direct een individueel RSI-preventieprogramma. Daarnaast krijgt een deelnemer via zijn eigen homepage regelmatig persoonlijke tips en adviezen. Deelname blijft altijd een persoonlijke keuze: care4work appelleert aan de eigen verantwoordelijkheid van de werknemers. Ruim 2,5 miljoen werknemers in Nederland behoren tot de
RSI-risicogroep. Circa één miljoen mensen heeft al klachten.

Care4work kost f 69,90 per abonnement. Ondersteuning door een professionele helpdesk is bij het abonnement inbegrepen. De oefeningen voor care4work zijn opgesteld door experts op het gebied van beweging, sport, gezondheid en
bedrijfsgeneeskunde.

In2sports
Als alternatief voor of aanvulling op bestaande
bedrijfsfitness heeft in2sports - het moederbedrijf van care4work - onder de naam fit4u reeds verschillende interactieve sport- en gezondheidsprogramma's ontwikkeld, zoals 'Gewicht en Conditie', 'Fit en Zwangerschap' en 'Challenge the Elements'. Voor elk programma geldt dat deelnemers een geheel op de eigen wensen en omstandigheden toegespitst oefenschema volgen. Zie verder www.in2sports.net en www.fit4u.com. In2sports wordt ondersteund door het Medisch Sportcentrum van het St. Anna Ziekenhuis in Geldrop, topsportbegeleiders Luc van Agt en Theo Joosten en de bekende atleten Marco Koers en Ellen van Langen.

Tot de klantenkring van in2sports behoren grote concerns als AON Nederland en Arthur Andersen. Voor de KLM heeft in2sports een speciaal jetlag preventieprogramma
samengesteld. Dit programma is tot september te vinden op www.klm.nl, onderdeel fit4flight.

Noot voor redacties