Politieberichten Hollands Midden

Fax 071-5459326
Afkomstig van: E. Straathof
Datum: 1 augustus 2001

Snelkraak Noordwijk (D1) Snelkrakers sloegen op woensdag 1 augustus rond 03.15 uur hun slag bij een bedrijf in computers aan de Albert Verweijstraat. Een ruit van het bedrijf werd ingegooid waarna de krakers er vandoor gingen met een kluis, computerapparatuur en de inhoud van een kassa. Van de snelkrakers ontbreekt tot op heden elk spoor.

Politie houdt geweldpleger aan Noordwijkerhout (D1) De politie heeft op dinsdag 31 juli rond 21.30 uur in het winkelcentrum aan de Pilarenlaan een 36-jarige geweldpleger uit Bodegraven aangehouden. De man, onder invloed van alcohol, had kort daarvoor zijn 36-jarige ex-vriendin bij een woning aan de Maandagsewetering geslagen en geschopt. Buurtbewoners kwamen op het hulpgeroep van de vrouw af. Zij alarmeerden de politie en boden de vrouw hulp. De vrouw deed bij de politie aangifte van mishandeling. De man is ingesloten.

Brand in drukkerij Lisse (D1)
Door nog onbekende oorzaak ontstond op dinsdag 31 juli rond 22.15 uur brand in een drukkerij aan de Heereweg. De eigenaar ontdekte zelf de brand die was ontstaan in de buurt van enkele kopieermachines. Naar de oorzaak wordt door de politie een onderzoek ingesteld. De brandweer was het vuur rond 22.45 uur brandmeester.

Scooterrijder rijdt tegen boom Voorhout (D1)
Een 20-jarige scooterrijder uit Warmond reed op woensdag 1 augustus rond 01.50 uur pardoes tegen een boom langs de Boerhaavestraat. Hij liep daarbij vermoedelijk een elleboog fractuur op. Hij werd overgebracht naar het LUMC. De scooter raakte volledig vernield.

Glas in gezicht gedrukt Noordwijk (D1)
De politie heeft op woensdag 1 augustus rond 01.50 uur in een uitgaansgelegenheid aan de Grent een 23-jarige man uit Den Haag aangehouden. De man had kort daarvoor onenigheid gekregen met een 20-jarige man uit Vianen en duwde deze een glas in het gezicht. De man uit Vianen liep daarbij een sneetje onder het oog op. De verwonding moest gehecht worden. De Vianenaar deed bij de politie aangifte van mishandeling. Na zijn verhoor en het opmaken van een proces-verbaal mocht de Hagenaar het bureau weer verlaten.

Over de kop met glaasje op Noordwijk (D1) Door nog onbekende oorzaak ging op woensdag 1 augustus rond 02.20 uur op de Beeklaan een auto over de kop na het raken van een stoeprand. Toen de politie arriveerde waren de inzittenden gevlogen. De politie trof de twee, een 23 en een 22-jarige Alphenaar, ruim tweehonderd meter verder in een tuin aan. Vermoedelijk had één van hen een hand gebroken. Voor onderzoek zijn de Alphenaren overgebracht naar het Rijnland Ziekenhuis en het LUMC. Omdat de politie vermoedde dat er drank in het spel was werd bij beide daarnaar onderzoek gedaan. Beiden gaven namelijk aan de bestuurder te zijn geweest. In één geval was het duidelijk en wees de ademanalyse 355 ug/l. uit. In het verkeer is de limiet 220 ug/l.. Bij de andere Alphenaar werd een bloedproef afgenomen.

Auto over de kop Rijnsaterwoude (D3) Op dinsdag 31 juli rond 06.50 uur raakte een 19-jarige automobiliste uit Alphen aan den Rijn van de Provincialeweg 7 af. In de berm sloeg haar auto over de kop en kwam tot stilstand in een sloot. Voor onderzoek werd zij overgebracht naar het Rijnland Ziekenhuis. Later in de ochtend kon zij het ziekenhuis weer verlaten. De politie denkt dat de automobiliste door oververmoeidheid in slaap was gevallen.

Aanhouding Leiden (D4) De politie heeft een 32-jarige Leidenaar aangehouden die ervan verdacht wordt zondagochtend 29 juli een 26-jarige Leidse te hebben beroofd op de Haarlemmerweg. Ook wordt hij verdacht van een poging tot beroving in de Arendshorst op dezelfde dag. De verdachte heeft inmiddels bekend en wordt vandaag voorgeleid.

Telefoon afgepakt Leden (D4)
Een 22-jarige Leidse is dinsdag 31 juli rond 14.30 uur in de Koppenhinksteeg van haar telefoon beroofd. Dit gebeurde op de hoek met de Hooglandsekerkgracht. Zij had de telefoon in haar hand toen deze ineens werd afgepakt door een jongeman die vervolgens bij een andere jongeman achter op de fiets sprong. Hierna reed het tweetal weg. De Leidse heeft aangifte gedaan.

Dronken bestuurder vliegt uit de bocht Leiden (D4)
Een 39-jarige Leidenaar is dinsdagavond rond 19.00 uur met de auto uit de bocht gevlogen. Hij reed over de Aaltjenoorderwierlaan in de richting van de Cornelis Schuytlaan. Hier reed hij tegen een verkeersbord aan en kwam tot stilstand in de bocht. De man bleek een ademalcoholgehalte van 915 ug/l. te hebben. Bovendien was zijn rijbewijs bij een eerdere alcoholcontrole ingenomen.

Te veel gedronken Ter Aar (D5) Een 33-jarige man uit Nieuwkoop zat woensdag 1 augustus rond 3.30 uur met te veel alcohol op achter het stuur van zijn auto op de Westkanaalweg in Ter Aar. De uitslag van de ademanalyse was 490 ug/l. In verband met recidive werd zijn rijbewijs ingevorderd, de man kreeg tevens een rijverbod van 5 uur en een proces-verbaal.