Politiebericht Venlo middag

Datum nieuwsfeit: 01-08-2001
Bron: Politie Limburg-Noord

Politiebericht Venlo 1-08-2001
Mediaberichten 01 augustus (11.30 uur)

ROERMOND Aanhouding verdachte

ROERMOND De politie heeft dinsdagmiddag rond 16.30 uur een 20-jarige inwoner van Roermond aangehouden op verdenking van mishandeling. De jongen heeft vermoedelijk naar aanleiding van een woordenwisseling in een zwembad aan de Achilleslaan, een 16-jarige plaatsgenoot enkele malen in het gezicht geslagen. Het slachtoffer raakte gewond en is met nog onbekend letsel overgebracht naar het ziekenhuis in Roermond, waar hij is opgenomen. De verdachte werd aangehouden en overgebracht naar het bureau voor verhoor. Hierbij bekende de hij de jongen geslagen te hebben. Met toepassing van snelrecht kreeg de jongen een dagvaarding uitgereikt. Hij zal zich op 29 oktober moeten verantwoorden voor de rechter.

MONFORT Vernielers betrapt

MONTFORT De politie heeft dinsdagavond een 15-jarige inwoonster van Neer en een leeftijdsgenootje uit Montfort betrapt. De meisjes hadden een hekwerk doorgeknipt om zo bij het zwembad aan de Waarderweg te kunnen komen. Een badmeester, die ter plaatse was gekomen naar aanleiding van een alarmmelding, trof het tweetal in het zwembad aan en waarschuwde de politie. De 15-jarigen werden overgebracht naar het bureau voor nader onderzoek. Waarschijnlijk worden beiden voorgedragen voor een HALT-procedure.

HORN Dronken automobilist tegen boom

HORN Woensdagmiddag is een 45-jarige automobilist uit Heerlen licht gewond geraakt bij een ongeval op de Napoleonsweg. Nader onderzoek wees uit dat de man onder invloed had gereden. Getuigen verklaarden dat hij rond 17.00 uur zonder te kijken vanaf de Baexemerweg linksaf de Napoleonsbaan op is gereden met behoorlijke snelheid. Overige weggebruikers, die op de voorrangsweg reden, moesten hierdoor vol in de remmen. De 45-jarige reed met dusdanige snelheid dat hij aan de rechterzijde het fietspad opreed, waar op dat moment mensen stonden. Vervolgens reed hij met volle snelheid vanaf het fietspad de rijbaan op waarna hij aan de linkerzijde hiervan een greppel in is gereden en tegen een boom tot stilstand is gekomen. De automobilist werd per ambulance overgebracht naar de Eerste Hulp en is na behandeling door de politie meegenomen naar het bureau voor een ademanalyse. Hieruit bleek dat hij teveel gedronken had. Met toepassing van snelrecht kreeg hij een van 14 opgelegd. Daarnaast is zijn rijbewijs ingevorderd.

VENRAY Diefstal uit bedrijf

VENRAY Twee onbekende mannen hebben dinsdagavond rond 18.00 uur een greep uit de kassa gedaan bij een bedrijf aan het Keizersveld. De verdachten zijn het bedrijf ingelopen en hebben kans gezien een geldbedrag van meerdere duizenden guldens te ontvreemden. De eigenaar van het bedrijf hoorde gerommel en ging poolshoogte nemen. Hierop trof hij de twee mannen bij de kassa aan en sprak hen aan. Het tweetal kon geen goede verklaring geven waarom zij zich daar bevonden en nam de benen en vluchtte weg in een auto richting de wijk Landweert. De politie heeft de zaak in onderzoek genomen.