Calamiteitenfonds verlengt reisverbod voor Sri Lanka

Datum nieuwsfeit: 01-08-2001

CALAMITEITENFONDS

Calamiteitenfonds verlengt reisverbod voor Sri Lanka

De Calamiteitencommissie verlengt het vrijdag jl. ingestelde reisverbod voor geheel Sri Lanka. Het reisverbod geldt nu voorshands tot en met donderdag 30 augustus 2001.

De Calamiteitencommissie hoopt tussen nu en de dagen na het referendum op 21 augustus a.s. meer duidelijkheid te verkrijgen over de structurele veiligheidssituatie in het land.
Indien zich eerder duidelijk gewijzigde omstandigheden voordoen zal de Calamiteitencommissie zich uiteraard eerder over de situatie buigen.

Het reisverbod richt zich tot de aan het Calamiteitenfonds deelnemende reisorganisatoren (en hun klanten) en houdt in dat deze reisorganisatoren geen reizen naar Sri Lanka met reisdata binnen de geldigheidsduur van het reisverbod mogen uitvoeren en dat zij de met consumenten afgesloten reisovereenkomsten (uiteraard zonder financiële gevolgen voor die consumenten) moeten ontbinden.

01 aug 01 13:02