Kingston breidt flash-memory serie uit met MultiMediaCard

Datum nieuwsfeit: 01-08-2001
Bron: Ingezonden persbericht
Ingezonden persbericht

Kingston breidt serie flash-memory producten uit met MultiMediaCard

Kingston's MultiMediaCard heeft de afmetingen van een postzegel, weegt nog geen twee gram en biedt een opslagcapaciteit van 64 MB.

Nieuwegein, augustus 2001 - De fabrikant van geheugenmodules Kingston Technology breidt zijn reeks flash-memory producten uit met de 64 MB MultiMediaCard (MMC).

MMC's worden gebruikt als verwisselbaar en herschrijfbaar opslagmedium in smart phones, Personal Digital Assistants (PDA's), afspeelapparatuur voor digitale muziek (MP3-spelers), in videocamera's, digitale fotocamera's en - bijvoorbeeld - voor de opslag van wisselende route-informatie in navigatiesystemen voor auto's.

Door in een behuizing ter grootte van een postzegel en met een gewicht van nog geen twee gram een opslagcapaciteit van 64 MB te bieden, breidt Kingston de mogelijkheden van dergelijke apparatuur aanzienlijk uit. Het bedrijf onderstreept daarmee bovendien opnieuw zijn strategie om ook op het gebied van verwisselbare opslagmedia steeds als eerste de nieuwste technologie te bieden.

Kingston Technology
Met een jaarlijkse omzet van ruim 1,6 miljard $ in 2000, is Kingston 's werelds grootste onafhankelijke geheugenproducent. Kingston Technology levert een complete product-lijn van (flash)geheugenmodules en opslagapparatuur. Deze producten worden vervaardigd in streng gereguleerde ISO-erkende faciliteiten in de USA (ISO 9001), Ierland (ISO 9002), Maleisië (ISO 9002) en Taiwan (ISO 9002). Kingston distribueert haar producten via een wereldwijd netwerk van distributeurs, VAR's en onafhankelijke dealers. Bezoek voor meer informatie de Kingston Technology website: www.kingston.com/europe

Distributeurs van Kingston Technology in Nederland zijn: Ingram Micro (030-2464001), PST (020-5471166), Stebis (0344-640400) en GE Access (020-3479200)

Distributeurs van Kingston Technology in België zijn: Computer 2000 (02 583 8311), ICP Belgium (03 360 8700) en Ingram Micro (02 254 9211)