Euronext Amsterdam Lunchflits

Bron: Euronext Amsterdam
Euronext Amsterdam

01 Aug 2001 Lunchflits

Een kleine terugval aan het eind van de ochtend werd gevolgd door herstel aan het begin van de middag. Dit was het beeld dat de grafieken van de toonaangevende indices van Amsterdam, Londen en Parijs lieten zien. Alleen de Duitse Beurs bleef tot nu toe onder het slot van gisteren. De AEX-index had er om 13.00 uur 0,65% bijgekregen met 14 stijgers, 10 dalers en Gucci als ongewijzigd fonds. Opvallend is dat Versatel ondanks nu in totaal zes adviesverlagingen van effectenhuizen toch nog 0,59% in waarde toenam. Het telecombedrijf heeft de verwachtingen voor de tweede helft van dit jaar naar beneden bijgesteld. De Midkap index noteerde 1,73% hoger met 19 stijgers, 5 dalers en CSM onveranderd. Eerder op de dag gingen in Azië de belangrijkste indices met winst de dag uit. De Japanse Nikkei won 0,8%, Hong Kong steeg 1,3%, Singapore kreeg er 0,6% bij en Zuid Korea ging 4,1% omhoog.

Indices om 13.00 uur:
AEX-index 551,68