Politie Eindhoven houdt verdachte gewapende overval aan

Datum nieuwsfeit: 01-08-2001
Bron: Politie Brabant-Zuid-Oost

Politiebericht Eindhoven e.o. 1-08-2001

1ePersbericht woensdag 1 augustus 2001

Politieberichten

Eindhoven: Verdachte gewapende overval aangehouden Dinsdagmiddag om 12.40 uur is in een woning op de Wilgenstraat een 33-jarige man uit Eindhoven aangehouden. De man wordt verdacht van een gewapende overval, gepleegd op dinsdag 17 juli jl op een man in een woning op de Benoitstraat. Bij deze overval zijn onder bedreiging van een vuurwapen sieraden en een portemonnee met ruim zeshonderd gulden gestolen. De man is voor verder onderzoek ingesloten in het politiebureau.

Eindhoven: Verdachten vernieling politieauto aangehouden Naar aanleiding van het onderzoek vernieling politieauto, gepleegd op zondagmorgen 29 juli jl. op het Stratumseind, zijn dinsdag 8 mannen aangehouden. Zij zijn in de leeftijd van 18 en 19 jaar. 7 van hen komen uit Eindhoven en 1 uit Waalre. De verdachten zijn voor onderzoek ingesloten in het politiebureau.

Eindhoven: Verdachte diefstal fiets aangehouden Dinsdagavond om 19.10 uur is op het Stationsplein een 31-jarige man zonder vaste woon en verblijfplaats aangehouden. Agenten zagen dat de man daar met een fiets liep te sjouwen, waarvan het slot was verwijderd. De man gaf te kennen dat hij de fiets gestolen had. Bij hem is een schroevendraaier aangetroffen en inbeslaggenomen. De verdachte is ingesloten in het politiebureau.

Later op de avond rond 20.40 uur zag benadeelde op de Groenewoudseweg dat een onbekende man op haar gestolen fiets fietste. Zij waarschuwde de politie die de 38-jarige Eindhovenaar daar met de fiets in de hand aantrof. De verdachte is ingesloten in het politie-bureau.

Eindhoven: Verdachte aangehouden
Dinsdagavond om 21.15 uur is een 29-jarige automobilist uit Son en Breugel aangehouden. Kort daarvoor had hij op de Noord Brabantlaan getankt zonder te betalen. De attente pomp-bediende noteerde het kenteken en waarschuwde de politie, die de automobilist op de Cel-siusstraat aantrof. De verdachte is voor verhoor overgebracht naar het politiebureau. Tegen hem is proces-verbaal opgemaakt.

Eindhoven: Diefstal auto
Dinsdagavond tussen 20.15 en 23.15 uur is vanaf de Bleekstraat een zwarte personenauto, Citroen Saxo VTS, met het Belgisch kenteken SKC 117, gestolen.

Eindhoven: Alcohol
Woensdagmorgen om 4.00 uur is op de Leostraat een 38-jarige automobilist uit Nuenen aangehouden. Hij bleek gedronken te hebben. De man blies 0,95 pro mille. Hij kreeg een rijverbod van 3 uur en een proces-verbaal.

Helmond: Schutting in brand
Dinsdagavond rond 21.20 uur is bij een brand een schutting van een woning aan de Lithoyenseweg grotendeels vernield. De gewaarschuwde brandweer bluste de brand. Ver-moedelijk zijn daar een groot aantal weggegooide folders in brand gestoken.

Helmond: Verdachte vernieling bestelauto aangehouden Dinsdagavond om 20.05 uur is op de Peeleik een 33-jarige man zonder vaste woon en verblijfplaats aangehouden. Hij had daar een deuk in een geparkeerde bestelauto geslagen. Een getuige waarschuwde de politie. De man is voor verhoor overgebracht naar het politie-bureau. Tegen verdachte is proces-verbaal opgemaakt.

Gerwen: Vernieling raam woning en ramen auto
De politie heeft dinsdag naar aanleiding van het vernielen van een politieauto op zondag 29 juli jl. op het Stratumseind in Eindhoven acht verdachten aangehouden. Uit nader onderzoek blijkt dat twee van hen ook verdacht worden van vernieling van een raam van een woning aan de Huikert in Gerwen en van het vernielen van twee voorportierramen en een achterruit van een personenauto die op de oprit van de woning stond. De verdachten een 19-jarige Eindhovenaar en de 19-jarige Waalrenaar blijven ingesloten in het politiebureau.

Geldrop: Diefstal uit woning
Afgelopen nacht verdween een videorecorder, een gsm en een stereotoren uit een woning op de Carpinistraat. Onbekend hoe men de woning binnenkwam

Son: Inbraak in een bedrijf
Tussen dinsdagavond 20.00 en woensdagmorgen 5.10 uur is ingebroken in een bedrijf aan de 4100 gelegen op het industrieterrein Ekkersrijt. Een toegangsdeur is opengebroken. Uit het bedrijf zijn veertien scanners gestolen.

Middelbeers: Snelheidscontrole
Woensdagmorgen tussen 8.00 en 10.35 uur is op de Voorteindseweg een snelheidscontrole gehouden. 656 voertuigen zijn gecontroleerd. 69 daarvan reden sneller dan de toegestane snelheid van 80 km/u. Zij kregen een proces-verbaal. De hoogst gemeten snelheid was 123 km/u.