5 Financial consultants van Mees Pierson naar Merril Lynch

Rembrandt Tower, 27e etage
Amstelplein 1 1096 HA Amsterdam

Voor publicatie: 1 augustus 2001

GROEI DIENSTVERLENING VERMOGENDE PARTICULIEREN LEIDT TOT UITBREIDING MERRILL LYNCH AMSTERDAM

AMSTERDAM, 1 augustus 2001 -- Merrill Lynch N.V. kondigt aan dat met ingang van vandaag haar team Financial Consultants is uitgebreid met vijf personen. De voortdurende groei van de private banking services aan vermogende particulieren is de reden voor de uitbreiding van de personele bezetting van het kantoor in Amsterdam.

Drs Robert van Eck (39), Thomas Jongbloed (39), mr Pieter Moll (35), drs Jeroen Knol (28) en drs Pieter Klinkert (27) zijn per 1 augustus in dienst getreden bij Merrill Lynch N.V. in Amsterdam. Het team van vijf is afkomstig van MeesPierson Vermogensregie, waar de financial consultants de afgelopen drieënhalf jaar gezamenlijk hebben gewerkt aan het ontwikkelen en implementeren van bancaire diensten voor vermogende particulieren. Ook voor deze periode vervulden de genoemde heren functies in de financiële wereld. Samen hebben zij bijna 50 jaar ervaring in de bancaire sector, waarbij het zwaartepunt van de ervaring ligt op het gebied van private banking. Bij Merrill Lynch zal het team zich gaan bezighouden met persoonlijke dienstverlening op het gebied van vermogensadvisering en -structurering aan vermogende particuliere relaties.

-MEER-

"Dit team zal onze capaciteit op het gebied van Private Banking in Nederland aanmerkelijk vergroten en verder bijdragen aan de positie van Merrill Lynch als wereldwijde financiële instelling met een duidelijke aanwezigheid in de Nederlandse markt," aldus Eric Dale, Managing Director van Merrill Lynch N.V.

EINDE PERSBERICHT

Noot voor redacties