Eerste Europese Chrysler PT Cruiser

AutoRai

1-8-2001

Eerste Europese Chrysler PT Cruiser

De Europese productie van de Chrysler PT Cruiser is onlangs van start gegaan. Het eerste exemplaar van deze veelgevraagde Chrysler verliet op 17 juli jl. de Eurostar fabriek in het Oostenrijkse Graz.

De PT Cruiser onderstreept de wens van Chrysler om altijd en overal unieke en innovatieve producten aan te bieden. Door het uitbreiden van de productie naar Europa, versterken wij wereldwijd het potentieel van ons merk, aldus Dieter Zetsche, CEO van de Chrysler Group. Met de hernieuwde uitbreiding van de productiecapaciteit van de PT Cruiser kunnen we de klant geven waar hij om vraagt een combinatie van uniek design, veelzijdigheid, hoge kwaliteit en heel veel rijplezier. De extra capaciteit stelt ons in staat beter te voldoen aan de sterk gestegen vraag naar de PT Cruiser.

In april van dit jaar maakte DaimlerChrysler reeds bekend dat de jaarlijkse productiecapaciteit van de fabriek in het Mexicaanse Toluca zal worden vergroot tot 260.000 PT Cruisers. De fabriek in Oostenrijk zorgt jaarlijks voor nog eens 50.000 exemplaren, waardoor de totale productie jaarlijks 310.000 eenheden zal bedragen.

Dankzij de flexibiliteit binnen de Eurostar fabriek is Chrysler in staat de PT Cruiser op dezelfde productielijn te vervaardigen als van de nieuwe Chrysler Voyager. Door gebruik te maken van een en dezelfde productielijn voor twee modellen, kan het bedrijf uitstekend inspelen op een wisselende klantvraag. In totaal kunnen in Graz op jaarbasis 100.000 Chryslers worden gebouwd.