Infostrada Sports gaat samenwerken met STATS,Inc.

Datum nieuwsfeit: 01-08-2001
Bron: Ingezonden persbericht
Ingezonden persbericht

Nieuwegein woensdag, 1 augustus 2001

Infostrada Sports gaat samenwerken met STATS,Inc.

Grootste Sport Informatie leveranciers voorzien fans wereldwijd van sport verslaggeving

Nieuwegein, NL - 1 Augustus 2001 - Infostrada Sports, de grootste sport informatie leverancier van Europa en STATS,Inc., het grootste sport informatie en analyse bedrijf van Noord Amerika, hebben op 30 juli 2001 bekend gemaakt een strategische samenwerking aan te gaan op het gebied van content en technologie.

Als resultaat van de overeenkomst wordt het sport informatie arsenaal van Infostrada Sports uitgebreid met zowel real-time als post-event informatie van Major League Baseball, the National Football League, the National Hockey League, the National Basketball Association, NASCAR en de vier grootste professionele Amerikaanse Golf tours. Infostrada Sports voorziet STATS van zowel real-time als historische data van 60 Europese voetbal competities en internationale toernooien inclusief de Wereld beker, gedetailleerde verslaggeving van de Olympische Spelen, Formule 1, tennis en wielrennen.

Beide partijen zullen marketing & sales exclusiviteit behouden in hun huidige kern gebieden. Zo zal Infostrada Sports haar marketing activiteiten voornamelijk op Europa richten. STATS zal zich blijven richten op Amerika, Canada en Mexico.

Philip Hennemann, CEO Infostrada Sports: "Europa is onze thuismarkt, STATS biedt ons kant-en-klare dekking van de Amerikaanse markt, bovendien zien we een groeiende behoeft naar Amerikaanse sporten in Europa. Daarnaast geloven we dat we kunnen profiteren van de lange ervaring van STATS op zowel technisch als content gebied. STATS heeft bijvoorbeeld veel te bieden op het gebied van real-time en fantasy league toepassingen."

Alan Leib, Directeur STATS,Inc.: "We zoeken altijd naar een verstandige manier om onze sport verslaggeving uit te breiden. Onze samenwerking met Infostrada Sports biedt precies datgene, op een zodanige manier dat de waarde van beide bedrijven sterk vergroot worden voor zowel bestaande klanten als potentiële klanten."

Body
Wat Infostrada Sports en STATS,Inc. sluiten samenwerkingsovereenkomst

Wanneer Op 31 July hebben beide partijen dit bekend gemaakt

Informatie Infostrada Sports, CEO Philip Hennemann, telefoon 030 600 71 71

Infostrada Sports is in November 1995 opgericht als producent van multimedia CD-Roms over voetbal en wielrennen en heeft zich in de tussentijd ontwikkeld tot een veelzijdig sports informatie leverancier voor de zakelijke markt (business-to-business). Tegenwoordig voorziet Infostrada sports websites, SMS & WAP providers, gok-bedrijven, sponsoren, sport federaties, evenement organisatoren, kranten, magazines, radio en televisie stations wereldwijd van informatie over meer dan 50 sporten. Infostrada Sports verslaat niet alleen de feitelijke statistieken maar beheert ook databases met andere sport-gerelateerde materialen zoals foto's, weblinks, artikelen, biografieen, nieuws een kalender, memorabilia en software. Infostrada Sports levert haar content aan FIFA, Sydney 2000(SOCOG), Canal+, nationale kranten, Sportweek, Weekbladpers, Adidas, Britannica, Orange, T-online, Premiere World, Blick, ZDF, Sport.de, Sunrise, Eurofootball, Sonera, KPN-Minfo, Libertel, At Home and Yournews. Meer informatie over Infostrada Sports is te vinden op de website: www.infostradasports.com

STATS,Inc. is eigendom van News Corporation (NYSE: NWS). Met meer dan 20 jaar ervaring in ver-ontwikkelde sports data verzamelings-, bewerkings- en verspreidings methoden -is STATS 's werelds grootste sports informatie en statistisch analyse bedrijf. STATS voorziet fans, professionele teams, gedrukte media, radio & televisie, software ontwikkelaars en interactieve service providers over de gehele wereld van exclusieve informatie en data uit haar eigen databases. STATS is ook de grootste binnen de branche op het gebied van fantasy sport games management, uitgever van 11 pro sports jaarboeken en twee alles omvattende baseball ecyclopedieën. Zaken partners van STATS,Inc. zijn onder andere FOX Sports, ESPN, NBC Sports, Univision, Open TV, CNNSI, The Sporting News, EA Sports, Fleer, Topps en the Associated Press.

Meer informatie kan gevonden worden op internet via biz.stats.com