Nieuwsbank

Schrijft, screent en verspreidt persberichten voor journalistiek, search en social media. Hét startpunt om uw nieuws wereldkundig te maken. Ook voor follow-ups, pitches en korte videoproducties.

Leerdammer company contracteert the media vehicle

Datum nieuwsfeit: 02-08-2001
Vindplaats van dit bericht
Bron: Razende Robot Reporter
Zoek soortgelijke berichten

PERSBERICHT
02/08/2001

Leerdammer company contracteert the media vehicle

Oer-hollands product kiest voor bewezen engels in-store concept

Leerdammer Company heeft voor de point-of-sale reclame van Leerdammer Kaas het alles-in-één concept van The Media Vehicle BV geselecteerd. De campagne voor de bekende gatenkaas omvat diverse in-store media in 515 supermarkten.
De campagne start in week 32 en heeft een totale duur van drie maanden. Een combinatie van reclameposters op winkelwagens, opvallende vloerposters en in-store radio commercials moeten de verkoop van drie nieuwe varianten Leerdammer Kaas op hét ultieme aankoopmoment stimuleren, namelijk op de winkelvloer. The Media Vehicle, de van oorsprong Britse pionier in point-of-sale advertising, verzorgt de in-store communicatie voor Leerdammer.

Vanaf week 32 worden voor de nieuwe Leerdammer-varianten (Smeerkaas, Lightlife 30+ en Vers Geraspt) abri-posters, tijdschriften, winkelwagenreclame, vloerposters en instore-radio ingezet. Het Amsterdamse reclamebureau Het Hoofdbureau tekende voor de creatie van de Leerdammer campagne. Deze geïntegreerde campagne is een van de omvangrijkste in de geschiedenis van Leerdammer Nederland. Jean Hendriks, senior product manager van Leerdammer: "De flexibele in-store campagne van The Media Vehicle sluit prima aan bij onze distributie. Want alleen daar waar varianten van Leerdammer te koop zijn, zetten we onze reclame- en mediaguldens in." "In de gekozen multi-media-inzet weet Leerdammer de consument al thuis op te pakken, en haar zowel onderweg via een nationale abri-inzet als in de winkel te behouden tot voor het schap waar de nieuwe varianten liggen", stelt Jacques Koster van Op'maat Media Consultancy, de externe mediaconsultant van Leerdammer Company Nederland.

Sven Huberts van The Media Vehicle, verantwoordelijk voor het account management van de Leerdammer-campagne, is ervan overtuigd dat het aanbod van The Media Vehicle er voor zorgt dat een product, merk of productsector extra opvalt op de winkelvloer waardoor de consument tot (extra) aankopen wordt aangezet. Uit onderzoek van POPAI 2001 blijkt dat de Nederlandse consument 79% van de aankoopbeslissingen geheel of gedeeltelijk in de supermarkt maakt.

In totaal worden voor Leerdammer 25.000 winkelwagenposters ontwikkeld die 3 maanden zullen rondrijden in ruim 500 supermarkten. De vloerposters voor de kaasschappen en de radio commercials zullen op specifieke locaties gedurende respectievelijk 3 en 4 weken ingezet worden.

The Media Vehicle
The Media Vehicle biedt een geïntegreerd aanbod van media op de winkelvloer als een alles-in-één concept van contracten tot implementatie inclusief effectiviteitsonderzoek in samenwerking met AC Nielsen. The Media Vehicle is sinds juli 2000 actief in Nederland en biedt in eerste instantie reclame op winkelwagens, posters op de winkelvloer en instore radio. In een later stadium zal het complete aanbod van The Media Vehicle Group in Nederland worden geïntroduceerd. Zo behoort de 3D Imager machine en lenticulair drukwerk op posters binnenkort tot de mogelijkheden.

Het concept van The Media Vehicle is reeds bewezen in Groot-Brittannië. Sinds 1995 heeft The Media Vehicle een grootschalig netwerk opgebouwd dat meer dan 90% van de supermarktformules in Groot-Brittannië dekt. Talrijke campagnes van vooraanstaande merken hebben de effectiviteit van het point-of-sale concept aangetoond. Uit onderzoek naar vloerreclame blijkt op dit moment bijvoorbeeld een verkooptoename met gemiddeld 15,5 %. Het snelst groeiende mediabedrijf van Groot-Brittannië werkt exclusief samen met grote Britse retailpartners als Tesco, Sainsbury's, Safeway, Asda, Somerfield en Kwiksave. The Media Vehicle borduurt in Nederland voort op het succes in Groot-Brittannië onder het motto "Niemand brengt je dichter bij de consument". The Media Vehicle BV heeft in Nederland contracten gesloten met onder meer Super de Boer, Jan Linders, Co-op, Jumbo, Nettorama en Spar. Het huidige netwerk beslaat 50% van de supermarktwinkelformules in Nederland.

Noot aan de redactie:
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met: Hill and Knowlton Nederland B.V.
Judith Hugen /Dennis Hooftman
Tel: (020) 404 47 07
Fax: (020) 644 97 36
E-mail: (jhugen@hillandknowlton.com) / (dhooftman@hillandknowlton.com)

reageer via disqus

Nieuwsbank op Twitter

Gratis persberichten ontvangen?

Registreer nu

Profiteer van het gratis Nieuwsbank persberichtenfilter

advertentie