School maakt misbruik van omstandigheden in ontslagkwestie

Datum nieuwsfeit: 02-08-2001

Actueel

School maakt misbruik van omstandigheden door werknemer die van sexuele intimidatie werd beschuldigd aan ontslag te houden
Bron: Rechtbank Utrecht

Datum actualiteit: 2-08-2001

Eiser heeft een belangrijke functie op de school van gedaagde.

Na een kortstondige relatie met een lerares beschuldigt het schoolbestuur eiser van sexuele intimidatie en ongewenste intimiteiten. Eiser neemt daarop ontslag. Het schoolbestuur deelt aan het personeel van de school als reden voor dit ontslag mee: sexuele intimidatie en ongewenste initmiteiten. Ook de ouders van kinderen worden geinformeerd over het ontslag.

Later deelt de betrokken lerares mee dat geen sprake was van dergelijke gedragingen.

De president oordeelt dat de school misbruik van omstandigehden heeft gemaakt door eiser in de gegeven omstandigheden ontslag te laten nemen. De school moet eiser weer tot zijn werkzaamheden toelaten en een recitificatie zenden aan alle betrokkenen.

Ga naar betreffende uitspraak met nummer: AB3019
(Zie het originele bericht)