Politieberichten district Heerlen

Datum nieuwsfeit: 02-08-2001
Bron: Politie Limburg-Zuid

Korps: Limburg-Zuid, plaats: Maastricht 2-08-2001 Politieberichten district Heerlen (RKey; 12.45 u) Donderdag, 2 augustus 2001

District Heerlen

Heerlen; snelheidscontroles
De politie heeft afgelopen woensdagnamiddag en woensdagavond radarsnelheidscontroles gehouden op de Zeswegenlaan en op de Schandelerboord in Heerlen. Daarbij werden totaal 1.017 voertuigbestuurders gecontroleerd waarvan totaal 172 voertuigbestuurders de terplaatse geldende maximumsnelheid hebben overtreden. Die krijgen de bekeuring allemaal thuisgestuurd. De hoogst gemeten snelheid bedroeg 103 km p/u.

Heerlen; automatenkraak
Afgelopen woensdagavond kreeg de politie een melding dat was ingebroken bij een autowasserettebedrijf aan de Parallelweg in Heerlen. Bleek dat het geldcompartiment van een stofzuiger/reinigingsautomaat (bestemd voor het reinigen van autos/voertuigen) was verbroken. Op basis van door alerte getuigen opgegeven signalementen en gegevens kreeg de politie aanwijzingen wie hier mogelijk betrokken bij zijn geweest. Gisteravond nog heeft de politie bij/in hun woning in Sittard een tweetal verdachten (23 / 31) aangehouden. Die werden overgebracht naar het politiebureau waar ze werden ingesloten. De politie stelt een nader onderzoek in naar de mogelijke betrokkenheid van hen bij de inbraak / kraak.

Heerlen; zakkenrollerij
Afgelopen woensdagmiddag zijn in Heerlen zakkenrollers actief geweest. Een 52-jarige vrouw ontdekte in een winkel aan de Promenade dat haar beurs uit de tas was gestolen. Daarin bevonden zich cheques en een bankpasje. In een andere winkel aan dezelfde Promenade ontdekte een 69-jarige vrouw uit Leiden dat iemand haar beurs uit de tas had gestolen. De buit; allerlei papieren en een tientje. In een winkel aan de Homeruspassage werd van een 66-jarige vrouw uit Hoensbroek de beurs uit de tas gestolen. Daarin zaten papieren en zestig gulden. Alle slachtoffers hebben bij de politie aangifte gedaan.