WRQ voegt SonicMQ Java messagingplatform toe aan Verastream

(robertdm@monogram.nl)

WRQ voegt het SonicMQ Java messagingplatform toe aan de Verastream-productlijn

Partnership met Sonic Software
Den Haag, 2 augustus 2001 - WRQ voegt SonicMQ, het veelgebruikte Java Messaging Service (JMS) platform van Sonic, toe aan de volgende release van WRQ Verastream Integration Broker. WRQ heeft daartoe een partnership gesloten met Sonic Software, de ontwikkelaar van SonicMQ. Messaging software vormt een van de hoekstenen van de e-business infrastructuur en wordt daarom nu ook opgenomen in WRQ's enterprise integration productlijn.

Omdat SonicMQ platformonafhankelijk is, kunnen Verastream-gebruikers hun bedrijfskritische data leveren aan incompatibele enterprise systemen of aan zakenpartners die deelnemen aan digitale business-to-business marktplaatsen. WRQ Verastream Integration Broker 9.0 zal voor het einde van dit jaar op de markt komen en zal bedrijven in staat stellen te profiteren van de voordelen van e-marktplaatsen, door het integreren van complexe enterprise systemen, zowel onderling als met het web. Met SonicMQ kunnen Verastream-gebruikers over een mate van flexibiliteit en overdraagbaarheid beschikken die alleen kan worden geboden door op Java gebaseerde asynchrone messaging.

Volgens de Giga Information Group is SonicMQ een van de meest gebruikte onafhankelijke commerciële JMS-implementaties. Omdat het geheel in Java is gebouwd, vertegenwoordigt SonicMQ een grote stap voorwaarts ten opzichte van eerdere generaties messaging producten. Het wordt algemeen beschouwd als de marktleider in e-business messaging. SonicMQ ondersteunt de J2EE-standaarden en is gebaseerd op de JMS-specificaties, die een gemeenschappelijke reeks van interfaces definieert, alsmede een messaging-raamwerk en de integratie met de web-infrastructuur.

"Het toevoegen van SonicMQ vormt een belangrijk onderdeel van onze strategie om producten te leveren waarmee onze klanten een beter rendement kunnen behalen op hun huidige IT-investeringen, sneller producten op de markt kunnen zetten en een naadloze overgang naar e-business kunnen realiseren," zegt Shaun Wolfe, president en chief operating officer van WRQ. "De gemeenschappelijke oplossing garandeert dat onze klanten met succes kunnen migreren naar e-business en hun bedrijfskritische bedrijfstransacties kunnen beheren voor de gehele 'extended enterprise', door gebruik te maken van één naadloze, elegante oplossing."

Volgens AMR Research wordt 80 procent van de nieuwe e-commerce-applicaties ontwikkeld met behulp van Java. Bedrijven die migreren naar e-business hebben daarom behoefte aan op Java gebaseerde messaging-oplossingen en enterprise integratieproducten die dit ondersteunen.

"De migratie naar e-business zal de vraag naar host-integratie vergroten. Wij denken dat WRQ, met een 20-jarige reputatie als leverancier van kwaliteitsproducten en serviceverlening aan klanten, in zal kunnen spelen op de behoeften van klanten in vrijwel elke sector en elke locatie wereldwijd," zegt Greg O'Connor, president van Sonic Software. "De Dynamic Routing Architecture (DSA) van SonicMQ biedt de betrouwbaarheid en schaalbaarheid die het gebruik van een messaging engine door meerdere gebruikers vereist. Met de ingebouwde beveiliging garandeert SonicMQ dat elke klanttransactie binnen een samenwerkende e-business-omgeving wordt volbracht."

De WRQ Verastream familie van enterprise integration oplossingen bestaat momenteel uit Verastream Integration Broker 8.0 en Verastream Host Integrator 4.0. SonicMQ verbetert de ondersteuning van de productfamilie voor MQSeries, het messsaging-platform van IBM. Met Verastream kunnen ondernemingen de overstap naar het web goed laten verlopen, waarbij zij geld kunnen besparen en gebruik blijven maken van de kracht van hun mainframe, hun systemen voor enterprise resource planning (ERP) en customer relationship management en hun databases, zonder dat kostbare herprogrammering en datareplicatie nodig is. WRQ heeft onlangs het prototype aangekondigd van WRQ B2B Broker, de volgende uitbreiding van de Verastream-productfamilie. Met B2B Broker krijgen leveranciers de beschikking over één enkel raamwerk voor alle business-to-business transacties.

Over Sonic Software Corp.
Sonic Software Corp. is een toonaangevend leverancier van e-business messaging (EBM) software en services. De SonicMQ E-Business Messaging Server dient als de backbone voor de 'extended enterprise' en biedt in hoge mate schaalbare en op standaarden gebaseerde Internet middleware. Deze middelware zorgt voor een veilige en gegarandeerde aflevering van bedrijfsdata tussen applicaties binnen de gedistribueerde enterprise of tussen verschillende bedrijven ten behoeve van business-to-business uitwisseling. Tot de wereldwijde klanten van Sonic Software behoren Commerce One en Hewlett-Packard, alsmede vele van 's werelds grootste ondernemingen binnen diverse sectoren, waaronder electronic commerce, financiële dienstverlening, telecommunicatie, productie en energie. Sonic Software is een onafhankelijk opererend bedrijf van Progress Software. Het Europese hoofdkantoor van Progress Software is gevestigd in Rotterdam. Meer informatie is te vinden op www.sonicsoftware.com.
Over WRQ
WRQ INC. stelt zich ten doel klanten door middel van innovatieve technologie te helpen met het oplossen van de moeilijkste vraagstukken op het gebied van toegang tot informatie en integratie van bedrijfsprocessen. De Reflection emulatiesoftware en Verastream integratie-technologie helpt klanten hun bedrijfsvoering af te stemmen op de volgende economie. De oplossingen van WRQ ondervinden brede erkenning vanwege de hoge kwaliteit, de uitgebreide functionaliteit en de uitstekende prijs/kwaliteitsverhouding Met deze oplossingen werken wereldwijd circa 8 miljoen personen. Van alle Fortune 500-bedrijven behoort meer dan de helft tot de klantenkring. WRQ bestaat inmiddels twintig jaar, heeft vestigingen over de hele wereld en distribueert haar producten in meer dan vijftig landen via een wereldwijd distributienetwerk. Het hoofdkantoor staat in Seattle, de Verenigde Staten. Het Europese hoofdkantoor is sinds 1989 gevestigd in Den Haag. Sinds februari 2000 beschikt WRQ ook over een tweede Nederlandse vestiging in Bilthoven. Meer informatie is te vinden op www.wrq.com/nl.

NOOT: WRQ en de producten van WRQ zijn handelsmerken of geregistreerde handelsmerken van WRQ. Alle andere in dit bericht genoemde handelsmerken, product- en bedrijfsnamen zijn uitsluitend ter identificatie gebruikt en zijn handelsmerken of geregistreerde handelsmerken van hun respectieve houders.