KPN zal verbeterd bod op eircom aanvaarden

Datum: 2 Augustus 2001
Nummer: 052p

KPN zal verbeterd bod op eircom aanvaarden

Koninklijke KPN N.V. heeft aangekondigd dat indien Valentia een bod van 1,365 euro per eircom aandeel zal uitbrengen, de onderneming dit zal aanvaarden. Het Valentia-consortium bestaat uit Goldman Sachs, George Soros Equity en Providence. KPN heeft een belang via Comsource van 21% in eircom, hetgeen neerkomt op circa 463 miljoen aandelen. Met het nieuwe bod wordt KPN gewaardeerd op 632 miljoen euro. Het huidige bod van Valentia is 9,05 eurocent per aandeel hoger (in totaal 42 miljoen euro) dan het eerste bod dat in juni werd uitgebracht en door KPN werd geaccepteerd. Het ligt eveneens hoger dan het concurrerende bod van E-island van 1,36 euro per aandeel. De raad van bestuur van eircom heeft een positief advies uitgebracht met betrekking tot het hogere bod van Valentia. KPN verwacht dat het aanbod in het vierde kwartaal van 2001 onvoorwaardelijk zal worden.

KPN heeft eind juni de verkoop van de Vodafone-aandelen afgerond die de onderneming had ontvangen in ruil voor zijn belang van 21% in de mobiele operator eircell. De totale opbrengsten uit deze verkoop bedroegen circa 572 miljoen euro.

Noot voor de redactie (

Noot voor redacties