Politiebericht Friesland

Datum nieuwsfeit: 03-08-2001
Bron: Politie Friesland

Politiebericht Friesland: Friesland 3-08-2001
Politieberichten van 3/8 ( 07.00 uur t/m 13.00 uur)

Wolvega: controle coffeeshop
Donderdag omstreeks 20.20 uur zag een patrouille dat bij een coffeeshop aan de Heerenveenseweg verdovende middelen werden verkocht aan een minderjarige inwoner (16 jaar) van Steenwijk. Hierop werd de coffeeshop gecontroleerd. In de shop werd ruim 1195 gram weed en hasj aangetroffen, terwijl 500 gram was toegestaan. De bedrijfsleider, een 29-jarige inwoner van Leeuwarden, werd als verdachte gehoord. De eigenaar van de coffeeshop was niet aanwezig en moet nog worden gehoord. De weed en hasj werd in beslag genomen.

Leeuwarden: inbraak kantoor
Van donderdag op vrijdag werd ingebroken in een kantoor aan het Ruiterskwartier. Hoe men het kantoor is binnengekomen, is niet duidelijk. Uit het kantoor werden twee laptops en een geldkistje met daarin een paar duizend gulden weggenomen. De eigenaar, een 42-jarige inwoner van Leeuwarden, heeft aangifte gedaan.

Drachten: illegale plakker
Vrijdag omstreeks 11.00 uur werd op het Raadhuisplein een 20-jarige inwoner van Winschoten aangehouden ter zake illegaal plakken van posters. De verdachte had op een groene glascontainer posters van een discotheek uit Leeuwarden geplakt. De posters, lijm en kwast werden in beslag genomen. De verdachte kreeg een bekeuring ter zake een overtreding van de Algemene Politieverordening. De verdachte werd na verhoor weer in vrijheid gesteld.

Bureau Communicatie: 058 - 880 8272