Politieberichten district Rijn en Venen

Korps: Utrecht, plaats: Utrecht 4-08-2001

Politieberichten district Rijn en Venen, 12.10 uur
Doe nuchter, rij alcoholvrij

BREUKELEN, MAARSSEN EN TIENHOVEN - Het Bureau Verkeer Onder Controle heeft in de nacht van vrijdag op zaterdag in Breukelen, Maarssen en Tienhoven diverse controles uitgevoerd in het kader van Doe nuchter, rij alcoholvrij.

Bij de oprit vanaf de A 2 richting Breukelen werden acht automobilisten verzocht mee te werken aan een blaastest. Eén van hen bleek te veel te hebben gedronken (0,95 promille). Bij de afrit werden vier bestuurders getest op alcoholgebruik. Ook onder hen was er één met een te hoog alcoholpromillage in zijn bloed (0,8).

In Tienhoven en Maarssen werden circa zestig blaastesten uitgevoerd. De controles vonden plaats op de Middenweg in Tienhoven en op de Straatweg en Nassaustraat in Maarssen. Vijf bestuurders hadden teveel gedronken, variërend van 0,65 tot 0,95 promille.

Bromfietser onder invloed

OUDEWATER Surveillerende agenten zagen vrijdag rond middernacht op de Oude Singel een bromfietser rijden zonder helm. Het bleek te gaan om een 41-jarige man uit Montfoort. Bij de staandehouding roken de agenten een alcohollucht. Een blaastest wees uit dat de man onder invloed was van alcohol. Hij had een alcoholpromillage van 1,55 in zijn bloed. De man kreeg een boete van Fl. 600,= en een rijverbod van zes uur.