Bedrijfsapplicaties voor Nokia 9210 Communicator

Bron: Ingezonden persbericht
Ingezonden persbericht

Bedrijfsapplicaties voor Nokia 9210 Communicator

Verzekeraars profiteren als eerste van 'always available' m-business op 'smart phone' van Nokia.

Maarssen, augustus 2001 - De Sybase-dochter iAnywhere Solutions heeft een aantal applicaties in ontwikkeling voor 'always available' m-business op de Nokia 9210 Communicator. De eerste toepassingen die beschikbaar komen, richten zich op de assurantiewereld.

De Nokia 9210 Communicator combineert de functionaliteiten van een mobiele telefoon met die van een Personal Digital Assistant (PDA), inclusief een alfanumeriek toetsenbord en kleurenbeeldscherm. De 'smart phone' biedt daarmee de juiste omgeving voor professionele m-business.

De nieuwe applicaties voor de Nokia 9210 worden ontwikkeld op basis van het
m-business platform van iAnywhere Solutions. Dat beschikt over de 'always available' functionaliteit. Daarmee kunnen mobiele gebruikers altijd doorwerken met actuele gegevens, ook als het mobiele netwerk tijdelijk niet of niet goed bereikbaar is. Zodra het netwerk weer beschikbaar is, worden de gegevens in de PDA en in het centrale systeem over en weer automatisch gesynchroniseerd. Daarbij worden alleen de wijzigingen uitgewisseld, zodat de communicatie beperkt blijft tot korte ? en dus goedkope ? sessies.

iAnywhere Solutions
iAnywhere Solutions - een dochteronderneming van Sybase - is een vooraanstaand leverancier van oplossingen voor draadloze en mobiele oplossingen voor m-business die bedrijfsinformatie op iedere plaats en op ieder moment toegankelijk maken. Deze toepassingen zijn bij circa 10.000 klanten actief op meer dan zes miljoen - vaste en mobiele - werkplekken. Door de 'hosting'-faciliteiten en Professional Services is iAnywhere Solutions een 'one-stop-shop' voor zowel het ontwikkelen als het exploiteren van m-business applicaties. Meer informatie over iAnywhere Solutions is te vinden op www.ianywhere.com.

Voor meer informatie:
Sybase Nederland B.V., Jeannette Bakker, marketing manager, telefoon: 0346-558409
of Presscom PR & Marketing B.V., telefoon 030-6051415, e-mail: (L.T.vrugt@inter.NL.net)

Meer informatie over Sybase is ook te vinden op het Web: www.sybase.nl of www.sybase.com