Rode Kruis helpt onderkoelde festivalgangers

Het Nederlandse Rode Kruis

6 Augustus 2001

Rode Kruis helpt onderkoelde festivalgangers

Vannacht zijn honderden vrijwilligers van het Rode Kruis ingeschakeld bij het helpen van de bezoekers van het muziekfestival Dance Valley te Spaarnwoude.

Vele bezoekers raakten onderkoeld toem het weer verslechterde en zij na afloop van het festival geen vervoer konden krijgen. Het Nederlandse Rode Kruis zette zes Sigma-teams (Snel Inzetbare Groepen ter Medische Assistentie) in uit Midden en Zuid-Kennemerland, Zaanstreek-Waterland, Hoorn, Alkmaar, Gooi- en Vechtstreek en Amsterdam. De vrijwilligers zetten onder andere tenten op waar festivalgangers zich konden verwarmen. Het Rode Kruis stelde naast medische assistentie ook een verbindingsteam uit Noord-Holland Noord beschikbaar dat de contacten tussen de hulpposten verzorgde.